Foorumi / Uusimmat keskustelut / Web Designer / Publicis Helsinki **Haku päättynyt**
-
dlc1031pv sitten
-
Kategoria: rekry
Web Designer / Publicis Helsinki **Haku päättynyt**
** Publiciksen haku on päättynyt, kiitokset kaikille hakemuksensa lähettäneille **
-
Anon0071031pv sitten
-
Designer toki kuulostaa paremmalta mutta ilmoituksen perusteella pääpaino on dev osastolla eli mielestäni osuvampi nimi hommalle olisi Web Builder... Puhdas Designer kun usein ei tiedä koodauksesta hölynpölyä. Kiitos ja Anteeksi :)
-
vihannes1031pv sitten
-
. Puhdas Designer kun usein ei tiedä koodauksesta hölynpölyä. Kiitos ja Anteeksi :)
Siks eivät varmaan haekaan puhdasta designeria, vaan digiosaajaa, jolta hoituu sekä suunnittelu & toteutus. Luetaan ne ilmoitukset, ennen kuin mölistään..;)
-
Anon0071031pv sitten
-
Joo toi puhdas designer oli tämmönen vertauskuva - esimerkki tähän... no pidetään mölinät sisällä mutta senverran että edelleen kuulostaa et toimeenkuva on enemmän rakennusta kuin suunnitelua.. eli et sielä boolaagissa on AD tms. joka suunnitelee ja sit leiskat herättää eloo tuo Web "Designer"... korjatkoon ilmotuksen laittaja jos olen väärässä.
-
boristheincredible1031pv sitten
-
Ei oo kyllä tuo digiosaaja meinäkäläisen mielestä ihan semmonen titteli / nimike minkä perusteella tietäs mitä ko. henkilö tekee duunikseen.
-
Anon0071031pv sitten
-
Pitäis perustaa valtion alainen yksikkö tähän digitittlelimeinkiin... Tittleli Poliisi:) Olis ADeita suomessa 90% vähemmän lol
--- tätä en siis kohdistanut tän ilmotuksen laittajaan.. ikuisuusläppä tää...
-
vihannes1031pv sitten
-
öö..jos sä suunnittelet, miten joku verkkopalvelu toteutetaan tekniseltä puolelta, ni oot suunnittelija. ei designer-nimike automaattisesti tarkoita, että sun hommiin kuuluu visuaalinen suunnittelu.
Ei oo kyllä tuo digiosaaja meinäkäläisen mielestä ihan semmonen titteli / nimike minkä perusteella tietäs mitä ko. henkilö tekee duunikseen.
no ei, mutta tossa ilmossahan noita vastuualueita luetellaan. jos se ei auta tietämään tulevasta duunista, niin sit ei varmaan kannata hakea..;)
-
Anon0071031pv sitten
-
'ei designer-nimike automaattisesti tarkoita, että sun hommiin kuuluu visuaalinen suunnittelu. '
öö - ei vai.. taidan olla väärältä planeetalta... hit me!
-
mvartio1031pv sitten
-
planet of the urpos vissiin?
-
Anon0071031pv sitten
-
Aina niin huvittava... eiköhän tällä digialalla designer nimi just eikä melkeen viittaa siihen että työhön kuulu visuaalista suunnitelua... mielestäni harhaanjohtavaa kutsua koodaajaa-developeria - designeriksi... voi toki olla tekninen suunnitelija yms.. mut sit tuo toimenkuva on yksiselitteinen....
-
konna1031pv sitten
-
meikä ainakin on tällä hetkellä ihan puhdas webdesigner: ui suunnittelua, html-koostoa, konseptisuunnittelua ja satunnaista koodausta. ettäs tiijätte!
-
vihannes1031pv sitten
-
ano: shut up.
-
Fingan1031pv sitten
-
Kyllä se "art" siellä pitäisi jossain muodossa olla, jotta puhuttaisiin ad:n kaltaisesta visuaalisesta suunnittelijasta.
-
Anon0071030pv sitten
-
Ai et Designer of Art...hmm... tosiaan tittlelit sielä kotosuomessa on vähän mitä sattuu... se siitä. Tää Web Designer ei nyt ollu mikään ihmeellinen.. lähinnä osu silmään tuo "Designin" vähyys... painon selkeästi siis ollessa Builderin hommissa. Niin halusin herättää kysymyksen että olisiko Web Builder kuvaavampi titteli...eli et hakija ei kelaa että hommassa suunnitellaan sivuja vaan enemmänkin rakennetaan (siis ilmoituksen perusteella ja mainostoimistojen pipelinen tuntien) ampukaa mut siitä sit alas.
Mut älä sä Porkkana rupee mulle.. :) Kyl se niin on että keskustelu palstat on keskustelemista varten vaikka olis kyseessä minkä firman ilmoitus...ei täs ruveta kumartelee ketään.
Tiedän että mussuttaminen jonkun duuniilmotuksesta on leimiä mut vähän lähti vähän käsistä.. joskus näin. Yleensä vtuttaa kun jengi rupee dissaa yms. musuttaa hyväntahtoisille headhunttereille.
Ja muutenkin idioottia rupee huutelee kun tää nyt on vaan mun puhdas mielipide meidän railakkaalle mielipidepalstalle jos sua ei kiinnosta niin pysy muualla.Tai joku viel laittaa chinamanin sun perään... chip chop... auts you are WOK :D
'DISCLAIMER: TOi Chinaman on siis tarkoitettu läppänä - vitsinä Vihannekselle - eikä täten ole uhkaus yms. millään tapaan. Peace lol
-
Vilzu1030pv sitten
-
Nipistäkää mua.
-
sami1030pv sitten
-
Aina niin huvittava... eiköhän tällä digialalla designer nimi just eikä melkeen viittaa siihen että työhön kuulu visuaalista suunnitelua
Itse asiassa ei viittaa. Tai no, ehkä 2/3 mut sit on ihmisiä jotka tekee esmes infodesignia, interaction designia tai vaikka palvelumuotoilua, ja nimenomaan visuaalisen suunnittelijan kanssa. Pitäs olla tuttua nimenomaan siellä "suuressa maailmassa".
Ja toi nimimerkin suojasta mussutus ja uhkailu lähtee nyt kyllä vähän lapasesta. Olisko aika taas vähän miettiä asioita?
-
Anon0071030pv sitten
-
Sorry Boss! Lue Disclaimer! :)
Tää keskustelu harhautu pahemmin sivuteille... kohdistin kysymyksen alussa tähän kyseiseen ilmoitukseen ja se jotenkin sit meni siitä sit jahkailuks. Tiedän että Web Designer nimikkeellä työskentelevältä vaaditaan rakennustaitoja mutta se mun aikaa sitten hukattu pointti oli että mikä se on se balanssi - ilmoituksen perusteella siis tuo paino on enemmän rakennuksen puolella... eli siks kysymys: Miksi ei Web builder samantien?
Myöskin tuo tuntemani Mainostoimistojen hierarkia viittaa siihen että hommat suunnitee joku muu ja sit tää tyyppi joka tohon pestiin palkataa sit rakentaa ne webissä toimiviks..toki siihenkin liittyy suunnitelemista (ei kuitenkaan niin paljoo mielestäni että vois kutsua itseään Designeriks) mut sit Ad vääntää leiskat assarinsa kanssa ja sit builder pliis paatko palasiks ja nettiin. Tässä nyt ei pitäis olla mitään epäselvää kenelläkään!?
Mut tosiaan plörinäks meni... se että designer nimeen liitetään joku muu sana on selkeyttääkseen työtoimeenkuvaa - usein nuo ovat selkeitä mutta monesti törmää siihen että tyyppi kutsuu itseään esim. ADks ja on oikeestaa tuotanto tyyppi yms. Tai sit tää Web Designer on oikeesti Web Builder mut valitaan edellinen sen takia että se kuulostaa asiakaspalavereissa ja baarissa paremmalta.
Mut joo... onneks taputtelen Anonyyminä ei tarvii punastella kadulla törmätessä - parempi näin kun tykkään laukoa fiilis pohjalta :)
-
Anon0071030pv sitten
-
Ja sen verran vielä suuresta maailmasta että tiedoksi Samille - kyllä mä ihan vaikutan Suomessa (maailmanlaatuisesti nykyään vaan näin netin kautta ;)).
Mutta koska tässä on vuosien varrella karttunu kokemusta alalta niin suuressa maailmassa kuin koto-Suomesta on helppo aina vertaa ja ottaa esimerkkejä miten hommat tehdään/menee muualla. Mistä sä tiedät vaikka olisin sun naapuri lol
Ei tarvii olla rakettitieteilijä jotta pysyy messissä maailman menoissa ja meiningeissä tänä Interweb aikakautena.
-
mikkok1030pv sitten
-
olisko jo aika?
-
Anon0071030pv sitten
-
Huh huh mitä spedeilyy.. mikä vtun lukko? Ei täällä pskaa puhuta vaan vakavasta asiasta tässä yritetään rennon tuttavallisesti keskustella ja kinastella...tosiaan jos ei kiinnosta niin voi pysytellä poissa.
-
pehmuste1030pv sitten
-
jokseenki väärä paikka keskustella aiheesta. jos Anon noin kovasti haluat puhua kuitenki siitä niin perusta sille oma threadi plz.
-
Anon0071030pv sitten
-
Meni jo / mä meen nurkkaan mököttää :(
-
gria1030pv sitten
-
(mä oon Samin naapuri, elkää vetäkö mua mukaan tähän)
-
sami1030pv sitten
-
:D
-
zenn1029pv sitten
-
Kylhä Web Designerin vähintään html/css pitää osata? :)
-
Anon0071029pv sitten
-
Toki ZEN - mut elämää suurempi kysymys oli siis: Jos balanssi on raksaamisessa niin oletko vielä Designer - Jing and Jang :)
-
anttil1029pv sitten
-
Mun mielestä designereitten olisi kyllä hyvä osata edes perusteet html/css:tä, jotta tajuaisia mitä kannattaa ja pystyy järkevästi toteuttamaan. Ei sitä mikään guru tarvitse tietenkään olla, mutta välillä tulee suuria ongelmia kun printti-hommista hypännyt desineri vaihtaa webin ihmeelliseen maailmaa ja sitten ollaankin sormi perseessä ja toinen suussa kun ei html taivukaan ihan samaan kuin paperi.
Tääkin tosin voidaan, ja pitäisikin, korvata site builderin ja designerin yhteistyöllä ja yhteisellä suunnittelulla. Usein vain käy niin, että leiska ilmestyy sinne tuotantoketjun viimeiseen lenkkiin ja site builder -raukka saa jäädä yksinään ihmettelemään että mitenköhän tänkin sais taas tehtyä.
-
seizmo1029pv sitten
-
"...leiska ilmestyy sinne tuotantoketjun viimeiseen lenkkiin ja site builder -raukka saa jäädä yksinään ihmettelemään että mitenköhän tänkin sais taas tehtyä."
Mut tollastahan (ainakin ennen) se oli perus assarilla perinteiselläkin puolella. Nykyään taas nuoret AD:t on niin itsekkäitä, että istuvat miulummin tuplapäivää kuin antaisivat assarille vastuuta.
Mun mielestä tossa rekryssä avataan harvinaisen hyvin työnkuvaa, vaatimuksia ja mahdollisuuksia.
-
mikkok1029pv sitten
-
Mun mielestä designereitten olisi kyllä hyvä osata edes perusteet html/css:tä, jotta tajuaisia mitä kannattaa ja pystyy järkevästi toteuttamaan.
Tuo seikka tuli kyllä huomattua erittäin selkeästi edellisessä työpaikassa. Perinteisissä mainostoimistoissa kun ei näköjään vieläkään osata suunnitella mitään järkevää verkkoon, siis jos unohdetaan kamppisfläsät.
-
ragnarök1018pv sitten
-
Hmm... No mikäs se mie sitten olen, kun suunnittelen webbileiskoja blank pagesta eli ihan asiakasilmettä, taitan ne sivustoksi, koodaan php & mysql hässäkät jos tarvii ja opastan asiakkaita käyttämään päivitystyökaluja. Joskus tehdään vielä hieman flash-palikoita sinne & tänne. Saatan mie vielä hommata niille webhostauksenkin ja virittää servunkin kuntoon. Tietysti tässä hässäkässä vielä palaveeraankin asiakkaan kanssa ja ehdottelen yhtä ja toista. Toisinaan homma eskaloituu että väännän vielä graafista ilmettä printin puolellekin. Ja jos tämäkään ei riitä, niin toisinaan palavereissa saattaa tulla juttua "olisiko sinulla muutes ehdotusta meille jostain backup-järjestelmästä, tai palvelinratkaisuista..."
Web designerina minun titteli on silti firmasta toiseen pysynyt. Sama se minulle mikä titteli, mutta mikäs minua sitten mielestänne parhaiten pukisi? Ei tämä ollut vitsi, vaan alkoi oikeasti kiinnostamaan, kun en koskaan ole mieltänyt designeria "pelkäksi visualisoijaksi, joka ei muusta tiedä mitään".
- Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta