Foorumi / Uusimmat keskustelut / Adobea edullisesti
-
Nova1596pv sitten
-
Kategoria: jokapäiväistä
Adobea edullisesti
Heippa ja oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Oon tässä jo kotvan aikaa tuumaillut Fotarin ja Illun hankkimista ja niinpä kysynkin, että mahtaako asiaan vihkiytyneillä olla tietoa/kokemusta siitä, mikä olisi edullisin tapa hankkia edellämainitut softat PC-versioina? Surffaanko suorinta tietä verkkokauppa.comin sivuille vai irtoaako mahdollisesti halvemmalla ulkomaan sivuilta? Suite-paketeissa puolestaan näyttää olevan ylimääräistä krääsää mukana, mutta tulevatko loppupeleissä kuitenkin huokeimmaksi?
-
plus1596pv sitten
-
Adorama.comista saa ainakin CS2 -> CS3 päivityksen puoleen hintaan Suomeen verrattuna, luultavasti sama pätee myös täysiin versioihin. Postikulujen lisäksi UPS veloittaa Alvin ja oman palkkionsa, mutta ei tullia.
-
barcoder1596pv sitten
-
CS Design standard -paketti on aika hyvä hankinta jos ei tarvitse kun perus CS-ohjelmia, siinä tulee mukana fotari, illu, indesign ja acrobat professional.
Itse olen ostanut niitä mm. adoramasta ja B&H Camerasta. Hyvin on toiminut ulkomaan ostaminen.
-
kasparow1595pv sitten
-
Eikä kannata unohtaa educational versiota, jos sellaista on vain sattumoisin mahdollista tilata. Itse hommasin Adoben omasta verkkokaupasta Photoshop cs 3 extendedin educational versiona. Perjantaina illasta tilasin ja lähetin emaililla perään kuvan opiskelijakortista. Seuraavana torstaina oli jo paketti kotiovella. Hintaa lystille kertyi jotain reilut 300e.
-
op1524pv sitten
-
En ymmärrä näiden ohjelmien hankkimisesta mitään, joten nyt tulee ihan peruskysymyksiä:
Mikäs tuo educational-versio on?
Jos minulla on pöytäkoneena PC ja kannettava Mac niin joudunko ostamaan kaksin kappalein ohjelmia? Entä jos molemmat ovat PC-koneita? Saanko laittaa CS Design standardin -ohjelmat kahteen koneeseen?
Tulen tekemään töitä freena pienelle firmalle, voinko jotenkin hyödyntää sitä ohjelmien ostossa aiheuttamatta firmalle kuitenkaan suurta vaivaa?
-
nuotio1524pv sitten
-
kuulin tossa juuri firmasta jossa creative suitet hankittiin näppärästi torrentteina... Se ainakin on edullista! :S
-
shovi1524pv sitten
-
"Tulen tekemään töitä freena pienelle firmalle, voinko jotenkin hyödyntää sitä ohjelmien ostossa aiheuttamatta firmalle kuitenkaan suurta vaivaa?"
Jos firma ostaa ne, voi vähentää myös alvit, jos sä ostat ne niin saat verovähennyksiin sen.
-
op1524pv sitten
-
lisäkysymys 1: Ystävälläni on firma (vaateputiikki), voiko hän ostaa minulle (hovigraafikolleen) CS-paketin ilman alvia niin ettei se ole mitenkään väärin (veronkiertoa tms.)?
-
shovi1524pv sitten
-
"lisäkysymys 1: Ystävälläni on firma (vaateputiikki), voiko hän ostaa minulle (hovigraafikolleen) CS-paketin ilman alvia niin ettei se ole mitenkään väärin (veronkiertoa tms.)?"
Ei hän voi ilman alveja sitä ostaa, mutta pystyy vähentämään ne. Ei sen pitäisi olla mitään veronkiertoa.
-
op1524pv sitten
-
Niin siis aivan, vähentämään. Tämä ratkaisu lienee minulle se edullisempi kuin verovähennys jos itse ostaisin? Verovirastostahan tämä selviäisi, mutta ne ovat niin sekavia asioita ne...
-
marmori1524pv sitten
-
Educational Version on Adoben ohjelmapakettiversio, jota myydään vain opiskelijakortin haltijoille, ja jonka käyttäminen kaupalliseen käyttöön on kiellettyä.
-
egu1524pv sitten
-
vää-ärin ^^^
stuudentti ja edu - niissä on eroa.
edit:
...ja selvennykseksi keskustelua aiheesta:
http://www.pingstate.nu/foorumi/tekniikka/125977?p=3
-
overdose1524pv sitten
-
kuulin tossa juuri firmasta jossa creative suitet hankittiin näppärästi torrentteina... Se ainakin on edullista!
En kyllä haluis olla tuolla duunissa, missä ikinä lieneekään.
Näillä dollarin kursseilla sanojn tähän keskusteluun, että Amerikka. Mitenkäs muuten nuo jenkeistä ostettujen pakettien päivittäminen Euroopassa, natsaako ongelmitta? Joo, ja onhan tästä jo puhuttu.. :)
-
Kelle1524pv sitten
-
op -> jos tuota nyt ei veronkierroksi tulkita niin ehkä jonkinlaiseksi pieneksi kirjanpitorikkomukseksi...
Jos firma ostaa tietokoneohjelman, tulee firman pystyä osoittamaan, että tarvitsee tuota toiminnassaan. Jos firma ostaa ohjelman, ja saa vähentää alvit, ohjelmahan on tietenkin silloin yrityksen kirjanpidossa. Miten se on ajateltu sieltä poistaa jos heti myydään eteenpäin? Miten tuo myynti/maksu tapahtuu? Myyntitulo on yritykselle veronalaista tuloa ja joutuu maksaa siitä verot.
En oikein pysty kaiken tuon monimutkaisuuden vuoksi näkemään käytännön hyötyä tuonkaltaiseen menettelyyn.
Tuon kaiken tietenkin muuttaa se, jos työskentelet kyseiselle yritykselle. Freenä työskentely tosin vaatii taas sitä, että tekee töitä omilla laitteilla, omilla softilla jne. Muutoin tuo suhteenne tulkitaan helposti vakituiseksi työsuhteeksi.
-
Kelle1524pv sitten
-
^ niin, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin - asian kysyminen verovirastosta ei ole vielä rikos tai veronkiertoa.
-
op1523pv sitten
-
juu, enköhän minä vain osta sen itse.
Onko tähän jollakulla vastausta: "Jos minulla on pöytäkoneena PC ja kannettava Mac niin joudunko ostamaan kaksin kappalein ohjelmia? Entä jos molemmat ovat PC-koneita? Saanko laittaa CS Design standardin -ohjelmat kahteen koneeseen? " Nyt minulla on siis PC ja harkitsen kannettavan ostoa, haluaisin macbookin, mutta jos se tuplaa ohjelmien hankkimiseen menevät kulut niin jää mac hankkimatta.
-
op1523pv sitten
-
Tämän minä haluan:
Adobe® Creative Suite® 3 Design Premium
Mutta jos lähden etsimään sopivaa myyjää netistä niin törmään niin moniin eri vaihtoehtoihin ja kirjainyhdistelmiin etten uskalla tilata pakettia ettei tule tilattua väärää, luottokortin käyttäminenkin vähän epäilyttää.
Mieluiten kävisin ostamassa liikkeestä suoraan (Turku), mutta onko se rahan heittämistä kaivoon? Entäs joku suomenkielinen nettikauppa josta voisin kysellä tuotteesta ennen ostamista?
-
overdose1523pv sitten
-
.
-
valokuilu1523pv sitten
-
Lisenssi myydään vain yhdelle käyttikselle käsittääkseni, mutta kantsii muistaa että Macciin saa nykyään Windowsin helposti. Minäki sen osasin.
Ite olen käyttänyt Mac-XP:llä vain seiskaphotaria ja AE 6.5:ttä mutta toverin CS:ät kuulemma pyörivät ihan pätevästi.
Yhdellä lisenssillä saa minust asentaa ohjelman sekä läppäriin että pöytäkoneeseen - mut tietty sillä oletuksella että käyttää vaan yhtä kerrallaan.
-
overdose1523pv sitten
-
Yhdellä lisenssillä saa minust asentaa ohjelman sekä läppäriin että pöytäkoneeseen - mut tietty sillä oletuksella että käyttää vaan yhtä kerrallaan.
Joo, sori olin väärässä. Eli perjaatteessa saa asentaa, mutta käyttö on tosiaan rajoitettua:
http://www.adobe.com/products/eulas/pdfs/Gen_WWCombined-CS3-20060...
Tietääkö kukaan vastausta tähän: Mitenkäs muuten nuo jenkeistä ostettujen pakettien päivittäminen Euroopassa, natsaako ongelmitta? Vai joudunko kyselemään Adobelta?
-
boristheincredible1523pv sitten
-
sama kait se on tilailla sitten aikanaan nuo päivityksetkin sieltä rapakon takaa. kuitenkin nekin on siellä huomattavasti edullisemmat..
-
oboli1523pv sitten
-
Itse tilasin Adoben CS3 Web Premiumin tuolta adoramasta kuukausi pari sitten ja hienosti toimittivat ovelle asti UPS:llä. Loppuhinta veroineen oli about 1400 e, suomessa päälle pari tonnia.
(Ilmeisesti) automaattiviestissä kyselivät fakseja luottokorteista, mut eivät näköjään tarvitsekaan enää nykyään kun siitä hieman palautetta annoin.
Eli toi Visan ja Mastercardin nykyinen turvasysteemi riittänee.
Päivitysten euro- ja jenkkiversioista ois kiva tietää, tartteeko tilata sieltä asti päivitykset muutenkin kuin hinnan takia..
-
Nicolai1522pv sitten
-
Itse ostin Adobe CS3 Design Premiumin (Win, full retail) Tehtaankadulla sijaitsevasta pienestä peecee-putiikista, hintaan 1790 sis. ALV. Jossei mene liikaa mainostamisen puolelle, sissimarkkinoidaan sen verran, että Tehtaankatu 25.
-
Jon1521pv sitten
-
Nice, Adoramasta saisin Adobe Web Premiumin hintaan n. 1047e kotiovelle, Verkkokaupassa se on 2009e.
^^oboli, miten nopeasti toimittivat paketin?
-
barcoder1521pv sitten
-
Päivitysten euro- ja jenkkiversioista ois kiva tietää, tartteeko tilata sieltä asti päivitykset muutenkin kuin hinnan takia..
Ihan takuuvarmasti en uskalla sanoa, mutta todennäköisesti voit asentaa jenkeistä ostetun CS3:n päälle suomesta ostetun CS4:n.
Ainakin toisinpäin homma toimi ihan heittämällä (CS2 > CS3). Ohjelmat vaikuttais myös olevan suht identtiset, asentelin osaan koneista suomesta ostetut, osaan jenkeistä ostetut ja en tähän mennessä ole löytänyt eroa kuin joistain oletus-preferenceistä. Mm. suomenkieliset sopimusehdot löytyivät myös jenkkimedialta...
-
man91521pv sitten
-
Mulla oli vanha Suomesta ostettu Mac CS Premium, jonka upgreidasin Adoraman CS3 Design Premiumiin pari kk sitten. Hintaa tuli jotain USD600, ja paketti ovelle. Asennus meni ongelmitta ja ihan normaalisti on toiminut.
-
oboli1521pv sitten
-
Nice, Adoramasta saisin Adobe Web Premiumin hintaan n. 1047e kotiovelle, Verkkokaupassa se on 2009e.
^^oboli, miten nopeasti toimittivat paketin?
Muistutan, että hintaan lisätään vielä tullimaksut (sisältänee verot ja kuljetuksen), jonka UPS laskuttaa jälkikäteen. Itselläni hinnaksi tuli Mac-versiolle muistaakseni about 1100 e + 261 euroo noita tulleja.
Toimitus oli nopeaa, maanantaina tilasin ja seuraavan viikon keskiviikkona soiteltiin ja tuotiin ovelle.
-
barcoder1521pv sitten
-
Aika hulppeet tullit sulla, mun mielestä meillä ei ollu noin paljoa... en tosin hoitanut laskutusta joten en muista varmaksi... mun mielestä tullin piti olla jotain vähän reilu 10%....
-
overdose1521pv sitten
-
EU:n ulkopuolelta tuotaessa tullimaksu on esim. DVD-levyistä 3,5% tuotteen arvosta. Tavaran tullausarvoon lisätään päälle 22% alv.
http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/04_Tulli...
-
barcoder1521pv sitten
-
Alvinhan voi vähentää, joten firmalle jonka omiin laskuihin sisältyy alv se ei varsinaisesti nosta tuotteen hintaa.
- Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta