Foorumi / Uusimmat keskustelut / Pekka Halosen akatemia
-
telakka758pv sitten
-
Kategoria: jokapäiväistä
Pekka Halosen akatemia
Niih, onkos joku ollut? mitä sanottavaa, millä linjalla? pääsykokeista? Toi nyt on se mesta mitä oon eniten miettinyt et kertokaa ihmeessä omia kokemuksia paikasta tjsp
-
Apeli758pv sitten
-
Sisko ja sen mies kävi molemmat sen valokuvauslinjan, tykkäsivät molemmat ja pääsivät myös "alan töihin" kiinni.
-
raja758pv sitten
-
Symppis ympäristö ja inhimillinen matka helsingistä. Henkilökunta kivaa ja semmonen taidekoulufiilis positiivisessa mielessä. Yhdelläkään tunnilla en ole ollut oppilaana, että siitä puolesta en tiedä. Mutta jos olisin hakemassa niin voisin harkita. Ja mitä olen ollut huomaavinani niin porukka työllistyy aika hyvin. Mutta oma tekemisen meininki ratkaisee jatkon, niin kuin kaikissa kouluissa.
-
Mister_Gandhos758pv sitten
-
Mä olin graafisella kaks vuotta. Kaiken kaikkiaan Halosesta jäi positiiviset fiilikset. Ympäristönä paikka on kiva. Puutalossa on ihan oma fiiliksensä. Sellainen aika kotoinen ja lämmin.
Inhottavinta opiskelussa oli huono organisointi koulun puolesta. Peruttuja tunteja oli luvattoman paljon ja usein niistä ei ilmoitettu etukäteen. Kiva tulla tunti Helsingistä kouluun ja huomata että koulupäivä on peruttu. Ja sit tunti takas.
Koulumatkat Helsingistä ei kyllä muuten ollu mikään ongelma. Busseja kulkee melko usein ja matka menee nopeasti. Matkoilla tuli luettua kirjoja ja kuunneltua musaa. Tunnin rauhoittuminen bussissa koulupäivän jälkeen oli usein ihan mukavaakin.
Vehkeet oli hyvät. Koulusta löytyy mäkit ja pc:t uusimmilla ohjelmistoilla ja tulostimetkin oli jees.
Suosittelen, ainakin mä sain koulusta paljon irti.
Ai niin ja ne pääsykokeet. Muistaakseni pääsärit oli aika työläät ja ne kesti kai kolme päivää. Ahtaassa hikisessä luokassa väännettiin tehtäviä. Mukana oli haastattelua ja ryhmätyöarviointia.
Tein aikoinaan huvikseni tällasen kuvaraportin Halosen akatemiasta: http://www.flickr.com/photos/kaironsulttaani/sets/721575943886978...
-
sanega757pv sitten
-
mä oon siellä valokuvauksessa ja oon viihtynyt. kamerakalusto on ookoo (on kinojärkkärit, keskikoon mamiyat ja digijärkkärit) ja digijärkkärit ollaan kai päivittämässä uusiin piakkoin. oon samaa mieltä, että organisoinnissa on puutteita esim. lukujärjestykset saa kyllä mut sit ne ei pidäkään paikkaansa ja välillä kukaan ei tiedä mistään mitään.
pääsykokeet oli sen kolme päivää ja meillä oli kuvaustehtäviä, piirustus- ja maalaustehtäviä, haastattelu ja ryhmätehtävä. mulle se oli silleen rankkaa kun ajattelen etten osaa piirtää, mut sehän ei oo se pointti...
koulumatka helsingistä on suht pitkä, mutta ei mikään ongelma. suurin osa tulee helsingistä niin ei bussissa tarvii koskaan yksin matkustaa. ruokalassa on hyviä sämpylöitä ja opettajat on kivoja.
toi kuvaraportti oli hauska, muutama päivitys jne:
- kahvin hinta on noussu 80 sentistä kai euroon (muistelen, en juo kahvia) ja siitä on protestoitu.
- mä en kyl kävele bussipysäkiltä viidessä minuutissa, menee ainaki kymmenen ja mä kävelen nopeesti.
-
telakka757pv sitten
-
Hei kiitos teille kaikille jotka jaksasitte vastata ja tuo kuvaraportti oli kyl aika hauska. Kyllä nyt olen tuonne pyrkimässä saa vielä nähdä että mille linjalle. Wish me luck.
PS nii toki lisää kokemuksia jos on. varsinkin kokeista, olen huono niissä.
-
syno757pv sitten
-
Kävin kokeissa kerran. Makso viiskybää osallistuminen... Eka tehtävä oli aika vapaa: pienestä annetusta kuvan palasesta piti jatkaa kokonainen kuva. Sitten oli runon kuvitus vesiväreillä... Rosa Liksomia taisi olla. Sitten oman kengän piirtäminen lyijykynällä itse valitussa tilassa. Ja kananmunafirman pakkaus ja logo piti suunnitella. Kaikki A3:sia. Saatto olla muutakin, kolme päivää kesti.
- Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta