Foorumi / Uusimmat keskustelut / Ulkoiset kovalevyt
-
Saminen927pv sitten
-
Kategoria: tekniikka
Ulkoiset kovalevyt
Tästä olikin ainakin joku vanha ketju, mutta jos olisi uutta tietoa...
Merkki suosituksia?
500 gb levy on haussa, backup-käyttöön.
Buffaloa olen kuullut kehuttavan. Onko kokemuksia?
-
sumo927pv sitten
-
Kaikki ne kusee. Mulla on hyviä kokemuksia Lacien, Westerndigitalin ja Seagaten parista ulkosesta levystä, monella toisella taas aivan päinvastaiset. Osta riittävän monta ja peilaa kamas usein ja pidä yks ajantasalla oleva backup jossain muualla kuin siellä missä kaikki muutkin levyt ovat. Backupien luotettavuus on käyttäjästä kiinni.
Ja sit on niitä crash-neitsyitä joiden mielestä kaikki tää on vainoharhaista.
-
Cader927pv sitten
-
Pari Buffaloa tuossa vieressä, ja hiljasia ku mitkä ja jopa toimivia.
-
malijuu927pv sitten
-
Lacien usb-kovalevyt 120gb:n asti on ok, siitä ylöspäin ainakin ja varsinkin omalla verkkovirralla toimivat alkavat pragailla.
-
Olaus927pv sitten
-
Mulla on puolen teran Lacie pyörinyt moitteetta ... milloinkas se oli ... muutaman vuoden.
Veikkaankohan oikein, että tärinä tuhoaa kovalevyjä. Tuo Lacieni on tukevasti lattialla, joka tärissee vähemmän kuin pöytä. Levy menee nukkumaan, kun sitä ei tarvita; kuuluu sellainen klok, klok piuuuuuuu, kun pysähtyy.
-
sakke927pv sitten
-
Mullakin Lacie 250 gigaa toiminut jo reilun vuoden moitteetta. Olen kuullut, että toimivuus riippuu paljon siitä, että mikä kovalevy siellä oikeesti surisee kuoren alla... Usb 2.0 ja Lacie, nopeus loppuu kesken esim. tallennettaessa suoraan videoprojektia ulkoselle... se on kovin ikävää...
-
kykupia927pv sitten
-
Mulla on tuossa 500 gigan LaCie, joka kuulostaa lentokoneelta :D
-
barcoder927pv sitten
-
Mulla kanssa himassa 750:nen lassie (FW) joka pitää ihan jumalatonta meteliä, mua se ei onneks haittaa kun ei tartte oleilla levyn välittömässä läheisyydessä.
-
boristheincredible927pv sitten
-
Itsellä kanssa ois tarvetta ulkoiselle levylle tai parille. Valinnan vaikeus on vaan paha. Jotain tietokonelehtien kovo vertailuja ois kiva lukea läpi ennen ostoa jos semmosia jostain löytyy.
Niin joo voi olla kyllä ehkä järkevämpää ostaa usb-väylänen kotelo ja sinne normi sata kovo sisuksiin.
-
hikki927pv sitten
-
mun lacie alkanu surisemaan vuoden jälkeen.
-
Saminen927pv sitten
-
Buffalon tilasin Pixmaniasta. Toivotaan parasta.
-
Hypnos927pv sitten
-
Just tässä siirrän elämääni talteen uuteen Buffalon 500 gigaseen.
Toivotaan että kestää kauemmin kuin LaCie, joka oli kyllä ihan susi.
Ja LaCieen verrattuna Buffalo on miltei äänetön.
-
Vilzu927pv sitten
-
Kaikki ne on aluksi äänettömiä tuoreilla laakereilla.
Mä siirryin käyttämään (täysin äänetöntä) Lacien Rugged FW800 -levyä läppärin päälevynä, josta nappaan sitten verkon yli varmuuskopiot erilliselle Lacien verkkokovolle, jota en käytä mihinkään muuhun kuin varmuuskopiointiin.
Oon telminyt viimeisen 5-6 vuoden aikana n. kymmenen eri Lacien levyn kanssa, joista yhdestä kärähti piirilevy ja yhdestä meni kerran softat sekaisin. Eli 80% on ollut täysin ongelmattomia.
- Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta