mut hei kyse ei kuitenkaan ole ylestä, vaan yksittäisestä kuvaajasta, vielä nuoresta freestä. voi sentään, onpa kurjaa. surettaa oikeastaan tämä juttu aika paljon monella tapaa.
"voi helveten, Yle vaihtoi kuvia linkkien takana. "
Heh ihmettelinkin jo että mikäs puusilmä oikein olen kun en millään hoksannut mitä kohtaa oli kloonattu... huh saan sittenkin pitää jonkinlaisen ammattiylpeyden.
niin en mä sitä todellakaan. harmi että on päässyt läpi. mutta ylelle tää on kuitenkin pieni isku, kun kyse ei ollut esim. vaikka vakikuvaajasta. freelle isku on tosi paha. harmittaa vaan hänen puolestaan. moka on todella paha.
Taloussanomat jatkaa: "Visuaalisen alan ammattilaisten kansoittamalla Pingstate.nu-foorumilla on esitetty epäilyjä myös gallerian muiden kuvien manipuloimisesta."
"Manipuloituja kuvia ei pitäisi julkaista, uutispäällikkö Jere Nurminen Yleltä sanoo."
Kyllä YLE on aika todennäköisesti julkaissut "manipuloituja" kuvia aikaisemminkin, niissä "manipulointi" vaan on tehty niin hyvin ettei sitä ole huomannut...
Kaikki kuvat on aina jollain tavalla käsiteltyjä - itseäni naurattaa tuo käsittelyn taso. Ymmärrän, että jos halutaan kuvaa rajaamalla tai jonkin pienen asian poistamisella parantaa kuvan laatua. Vaikka kyseessä onkin uutiskuva.
Mun mielestä homma olis asiatonta siinä vaiheessa kun julkaistaan jotain mitä ei ole oikeasti tapahtunut tai muutetaan jotenkin radikaalisti todellisuutta (vrt. Iranin ohjuskokeet ja Titanic-kuva).
Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta