Foorumi / Uusimmat keskustelut / a!alto ylio?p is"to
edellinen
1 2 3 4
seuraava
-
sbass321pv sitten
-
Kategoria: taide ja muotoilu
a!alto ylio?p is"to
Mitä mieltä kansa on?
http://www.aaltoyliopisto.info/fi/news/aalto-yliopiston-visuaalis...
Itseäni kiehtoo jännästi toi sekametelisoppa kyllä.
-
ehumatic321pv sitten
-
Pikkasen pitää tähän väliin vaan sotkea.. Perustelu ja paremmat kuvat logosta (jonka pohjalta ilmettä siis vasta aletaan tehdä) tuolla:
http://by.rasmussnabb.com/
Jatkakaa...
-
sbass321pv sitten
-
Ihan mielenkiinnosta. Onko toi kymppitonni konseptista, vai kuuluuko koko homma viedä loppuun asti kyseisellä summalla?
-
Topsa321pv sitten
-
Ei voi muuta sanoa kuin, että toimii. Yllättävä ja jopa lievästi innovatiivinenkin. Onnittelut voittajalle!
-
Cader321pv sitten
-
OOH! *tu mitä paskaa. Nykyajan suunnittelua mitä ei voi ku hävetä.
-
Copyfighter321pv sitten
-
Yllättävä(n hyvä) valinta! Ja kyllä se 10k taisi olla palkkio konseptista, jonka pohjalta sitten koko ilme tehdään.
-
antti-321pv sitten
-
Oiskohan jossain nähtävillä muita palkinnoille päässeitä ilmeitä?
Hieno ja innovatiivinen logo kyllä, mutta toimiikohan se vielä 30 vuodenkin päästä?
-
sumo321pv sitten
-
Tykkään. Ja hienoa tonkokoselta instituutiolta päätyä näinkin rohkeaan ratkaisuun.
-
Leewood321pv sitten
-
Hei vau. Mahtava! Tuollaisessa yliopistossa opiskelisin jopa mielelläni.
...Hitsi miten kivaa on yllättyä näin myönteisesti.
-
pillheili321pv sitten
-
Hohhoijaa. Jos minun pitäisi valita opiskelupaikka logon perusteella, tuo paikka putoaisi listalta heti. No, ei minua kyllä huolittaisikaan tuonne...
-
overdose321pv sitten
-
Tosi hauska idea! Olen myös niin tyytyväinen ettei voittajalogossa/tunnuksessa esiinny aaltoa..
Eli onnea Snabbille!
Veikkaan, että ton kanssa saattaa vaan tulla jonkinlaisia käytettävyysongelmia: logon sanoma menee huomattavasti vaikeampilukuiseksi, kun siitä on käytössä vain 1-väriversio? Myös nuo värit tulevat varmasti välillä aiheuttamaan riitasointuja esim. yliopiston julkaisuiden värimaailmojen kanssa, ellei julkaisuja yms. sitten saada brändättyä samaan visuaaliseen ilmeeseen?
Hieno ja innovatiivinen logo kyllä, mutta toimiikohan se vielä 30 vuodenkin päästä?
Helvetica, musta, punainen, sininen ja keltainen ei tosiaan ole ihan uusi kombinaatio, mutta luulen että ton logon kestävyyteen vaikuttaa kaikkein eniten miten sitä/variaatioita osataan hyödyntää.. :)
-
mekaanikko321pv sitten
-
Olis hauska nähdä skabaan osallistuneita töitä laajemminkin. Harmittaa kun itse en ehtinyt saada mitään valmiiksi dedikseen mennessä. Joka tapauksessa ihan onnistunut lopputulos, riittävän yksinkertainen ja luultavasti taipuu aika ongelmitta mustavalkoiseksi, animaatioon, negatiiviksi, pieneen kokoon, kolmiulotteiseksi... Ainut mitä vois sanoa negatiivisena puolena, on että aika konservatiivinenhan toi kuitenkin on, ite odotin jotain ihan älyttömän innovatiivista uutta skaban tuotoksista. Mut pitäis tosiaan päästä näkemään niitä muitakin duuneja että osais sanoa voittiko oikea. Ainakin parasta settiä suomalaisten korkeakoulujen ilmeissä vähään aikaan.
-
osssi321pv sitten
-
OOH! *tu mitä paskaa. Nykyajan suunnittelua mitä ei voi ku hävetä.
Hehehe. Suosittelen tutustumista nykyajan suunnitteluun.
Onnittelut multakin. Hieno ja NYKYAIKAINEN logo. ;)
-
Leewood321pv sitten
-
Siitä, että elementit on noinkin perus, tulee ainakin mulle mieleen vaikka mitä perustavanlaatuisia juttuja, esmes legot, pikselit, uudet vesivärinapit. Sopii insinöörimeininkiin yhtä hyvin kuin luoville aloillekin. Ja veikkaan, että samasta syystä kestää aikaa paremmin kuin trendikkäämmät hässäkät (kuten vaikkapa nyt se musiikkitalon täpläilotulitus), vaikkei niissäkään hyvin tehtyinä sinänsä mitään vikaa.
Ja tosiaan, jos on vapautta soveltaa ilmettä tilanteen mukaan, niin mahtavaa! Varmaan tulee olemaankin, kun jo lähtökohta on niin ei-staattinen (eli siis dynaaminen, mutta se sana on liian ärsyttävä käytettäväksi).
-
juolukka321pv sitten
-
Jes, onnea. Kiva ois nähdä muitakin, mut kyl tää toimii.
-
Anba321pv sitten
-
1h4n
"k1v44"
d1s41n14
mutt4
31 mun
m4kuun
-
Pelikan321pv sitten
-
Pisteet aallon jättämisestä väliin ja permutaatiomahdollisuuksista - sekä myös oheistekstistä. Kun osaa analysoida töitään, vahvistuu vaikutelma, että niitä on ajatuksella tehnytkin.
Ainoastaan tämä iski silmään: "The typeface Helvetica has been chosen because it is the most 'meaningless' typeface." Olen eri mieltä - Helvetica on pikemminkin sanotaan nyt vaikka harha omasta 'merkityksettömyydestään' (tai mikä nyt olisikaan sopiva sana) ja täynnä merkityksiä, ehkä liikaakin. Vanhentaa tätä konseptia omissa silmissäni enemmän kuin joku vähemmän 'merkityksettömyyttään' julistava fontti tekisi. Mutta tämän(kin) kommentin hintahan on se perinteinen 0,02 eur.
-
overdose320pv sitten
-
^komppaan. Toi meaningless on lauseessa kyllä vähän väärä termi. Neutral olis varmaan se sana mitä haetaan, mutta Helvetican neutraalisuudesta voi myös olla nykyisin useaa eri mieltä.
-
juhok320pv sitten
-
Pitäiskö tässä nyt käydä uudestaan se keskustelu, että lukeeks tossa että "a huutomerkki alto ylio kysymysmerkki p is lainausmerkki to" vai "aaltoyliopisto"?
-
tomik320pv sitten
-
Mun mielestä hieno idea ja toteutushan ei sit paljon muuta voi ollakaan. Varsinaista ilmettä voi varioida tolta pohjalta loputtomiin, joten kyllä toi tulee olemaan aina muodissa. :)
Hyvä Rasmus! (Ja hyvä jury! :)
-
sami320pv sitten
-
Hieno ja freesi idea. Luettavuus on noissa konsepteissa vielä vähän hakusessa mut kaikenkaikkiaan ihan mahtavaa et jury lämpeni tämmöseen. Onnee!!
-
antti-320pv sitten
-
Nyt kun on vähän seuraillut keskusteluja niin tämä jakaa kyllä todella vahvasti mielipiteet. Suuri osa teekkareista pitää tätä jonkinlaisena vitsinä. :)
Aika monta pilaversiotakin on jo ehitty vääntämään.
-
Anakonda320pv sitten
-
ihan vitun hyvä. Hyvä hyvä
-
ehumatic320pv sitten
-
Missä noita teekkareiden pilaversioita voi nähdä?
-
Acumen320pv sitten
-
Kai tätä on ajateltava puhtaasti merkkinä eikä logona, jolloin se kyllä voisi toimiakin.. mutta vaikea tätä on olla katsomatta logona johtuen suuresta määrästä kirjaimia :)
Pitää vielä makustella, mutta jotenkin eka fiilis oli että "nykytaidetta, jolla ei ole mitään tekemistä hyvän merkin kanssa", mutta jospa maku vielä muuttuu.
-
sami320pv sitten
-
antti - noi pilaversiothan kertoo siitä et tää ainakin herättää reaktioita. Erittäin jees.
Toivottavasti ID:n toteutukseen valitaan tarpeeksi räväkkä taho joka osaa hyödyntää oikeita asioita... olis todella herkullinen keissi kyllä.
-
sami320pv sitten
-
Ei hitto, mitä enemmän tota katson sitä enemmän pidän tosta. Helvetin hienoa duunia, hyvä Rasmus!
-
tonio320pv sitten
-
Sama vika. Ensin olin että "oho!", sitten "mjoo...", sitten "vau!", sitten "niinpä." jne.
-
tomik320pv sitten
-
^ Kyl kyl, mun mielestä tuon tyyppiselle laitokselle paras mahdollinen logo. Odotan innolla miltä kokonaisuus tulee näyttämään.
-
a_alanko320pv sitten
-
Todella kivasti taipuu eri kieliversioihin ja minultakin plussat "aallon" jättämisestä pois logosta.
edellinen
1 2 3 4
seuraava
- Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta