Foorumi / Uusimmat keskustelut / Fingerpori?

KelpoKelpo1765pv sitten
Kategoria: jokapäiväistä

Fingerpori?

Oon miettiny tätä nyt muutaman päivän liikaa. Voisko joku kertoa et mitä täs ny oikee?
CopyfighterCopyfighter1765pv sitten
Mä oon niinku ihan naamat niinku ja kysyn et mitä täs ny vittu oikee hä?
kaakaokaakao1765pv sitten
Miten niin et tajuu?
oboli1765pv sitten
Sekakäyttöähän siellä tarhassa harrastellaan.
moottori1765pv sitten
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,7558.2040.html
samisami1764pv sitten
Viinaa + rauhoittavia, rauhoitetut eläimet jne,
KelpoKelpo1764pv sitten
ahaa, juu. odotin kai jotenki, että ne ois näyttäny enemmän päihtyneiltä.

kiitos valistuneemmille!
bug brotherbug brother1764pv sitten
Tää saattaa jotain loukata, mutta välillä noi on musta aika huonoja.
Julle1764pv sitten
Jos laukoo 365 kertaa vuodessa miinus sunnuntait, niin ei aina voi osua maaliin...
sbasssbass1764pv sitten
Rauhoitetut eläimet tietenkin =o) En vaan tajunnu. Itse ajattelin että ne marinoi lihoja siellä ja lähtee tolla Zoo-grillikärryllä myymään niitä kansalle =oP
rajaraja1764pv sitten
Tulkintani on että tää voi liittyä korkeasaaren kissojen yöhön. Kissat koittaa olla sekasin kaikin keinoin (vrt. nuoriso esim. taiteiden yössä), eli vetää viinaa ja rauhottavia. Mut aika kryptinen eikä mitenkään parhaimmistoa.
sbasssbass1764pv sitten
Basistille liian vaikeeta . . .
Ande1760pv sitten
Pirkko1760pv sitten

Mä en vieläkään näe tässä mitään hauskaa. Paskin Fingerpori ikinä.

Eihän noi ees näytä seksivälineiltä. Eikä se olis hauskaa vaikka näyttäisikin.
Lebe801760pv sitten
Onhan siinä selkeästi taskupiNppa ja neljä päristintä.

Musta se on hauskahko, kuitenkaan ei ekana tulisi mieleen rakentaa uskonnollista pienoismallia kyseisistä leluista.
seizmoseizmo1759pv sitten
Kyllä laatu on laskenut määrän noustua.
kumipantterikumipantteri1749pv sitten

oonko vaan sivistymätön vai miks en ymmärrä?
vapaavarsi-franklin1749pv sitten
^ Olin juuri postaamassa samaa. Eka fingerpori joka ei vaan mee jakeluun.
mvartio1749pv sitten
pallit.
garde1749pv sitten
Lepolasset syrjäyttivät paavin vanhat pallit? Näin mä ainakin niille naurahdin.
Kuvapelle1749pv sitten
^ mites olis paavin pallit.
moottori1749pv sitten
Kaksi on turhaa: nunnan nännit ja paavin pallit.
Vaikka onhan niitä yhteensä neljä, mutta niin sanonta kuuluu.
kumipantterikumipantteri1749pv sitten
jaa. hähäh. pallit.
vapaavarsi-franklin1749pv sitten
Niin juu..."turhia kuin paavin pallit jne".
smifsmif1749pv sitten
Tämä oli hetkeen parhautta:
TopsaTopsa1749pv sitten
Lausuukohan toi Rapen "Reip", se jää kaivelemaan...?
LukreeLukree1748pv sitten
Mun mielestä tämä on paras näistä suht uusista!

:D
Chef1748pv sitten
Ja vanha kunnon housuja sovitteleva jeesus on myös huippu!

"Olen nämäkin sovittanut puolestasi"
qkksqkks1748pv sitten
Oho, mää ymmärsin ton Paavin väärin. Ajattelin sen viittavan jotenkin katolilaisiin + pikkupoikien istuttaviin lasten istuimiin. Mut paavin pallit olikin paljon parempi.

Tää on muuten hyvä ketju! Ekaa kun mäkään en tajunnut.
hikkihikki1748pv sitten
Mäki rupesin hakemaan eka että olis tehty tarpeet noihin tuoleihin ja pallit olis kumminki tarpeettomat...vähä kaukaa lähin :)
guggug1748pv sitten
Heimo lausuu ruokapöydässä "Kiitos jeesus ruuasta." Keittiössä tiskaava jeesus huikkaa takasin "Eipä kestä." :D
agfanistanagfanistan1748pv sitten
Yksi parhaita Fingerporeja oli karkeat ja puolikarkeat jauhot. :D
anttilanttil1748pv sitten
Tais olla Karl-Barks-Stadt [/nipo] ;)
blisseblisse1748pv sitten
qkksqkks1734pv sitten
Nyt joku vois taas selittää:
TinkerbellTinkerbell1734pv sitten
En tajua enää mistään mitään.

Pihalla.
JonJon1734pv sitten
^^ Jumalahan puhui alaisilleen viimeksi mooseksen aikaan tms...?
zvona1734pv sitten
^^ Taitaa jopa olla jonkinlainen kannanotto, että Jumalaa ei ole olemassa (tai sitten hän vain on huono esimies), kun ei ole ottanut ihmiskontaktia pariin tuhanteen vuoteen.
kädetön1734pv sitten
Tänään olin aika pettynyt tähän. Käsitin, että tässä haetaan juuri tätä "kaikkivaltias jumala on kurssilla kun ei osaa puhua alaisilleen".

Vanhan testamentin jumalan olisi voinut laittaa paljon hauskemmalle kurssille. Esim. joku vihanhallintaan tai seksuaaliseen kieroutumiseen liittyvä olisi toiminut (VT on aika hapokasta kamaa).

Nyt jää aika haaleaksi. Jos olet kaikkivoipa jumala, eihän sinulla ole tarvetta alaisille? Tai ei niille aikakaan tarvitse puhua. Taiot ne olemattomiin jos suhdetoiminta mättää. En ole ihan varma myöskään, että pitääkö "alaiset" tulkita tämän herran kohdalla "luomuksiksi", jolloin vitsi tavallaan lakkaa toimimasta. (Vähän niin kuin se taannoinen heikohko "Rape / Reip" -vitsi.) Ja siinäkin tapauksessa voidaan palata siihen, että miksi vaivautuisit puhumaan niille.

Jos olet ateisti, strippi todennäköisesti vain ärsyttää. Jos olet oikein harras uskovainen, strippi ihmetyttää, koska sinulle jumala taitaa puhua tuon tuostakin.
reak1734pv sitten
hitusen offtopic, mutta napsahti täällä...
Perry1734pv sitten
^ kovin on tuttua... :o
los imeldaslos imeldas1626pv sitten

??

ohi meni tämän stripin syvin opetus, liekö lyhyiden unien syytä...
barcoderbarcoder1626pv sitten
No toi kellon kieli muistuttaa miehistä kalleutta...ehkä tossa heräs epäily että omatkin kulkukset pilkottaa...
tomiktomik1626pv sitten
^ Luulen et Heimo on huolissaan kulkusien näkymisestä, vaikka kirkonkello ei ole kulkunen.. eiks kellossa ole kieli?

EDIT: BC oli nopeeeee.
los imeldaslos imeldas1626pv sitten
ok, kiitos. Tätä epäilin, mut tuntui liian kaukaa haetulta.
Fixx1625pv sitten
Jouduin itsekin tämän kumppanille selittämään. ANALyysini mukaan tämä vitsi perustuu ANALogialle soittolaitteen ja miehisen fysiologisen piirteen kesken.
Perry1611pv sitten
Mä en tajua tätä. Mitä pitää sytyttää? Perhana kun vaivaa!

(ainakin minulla näkyy vain kuvan yläosa)
seizmoseizmo1611pv sitten
"Muistithan sytyttää talon"
Natseilla oli tapana vähän poltella taloja Lapissa taannoin. Hihitytti kyllä.
Perry1611pv sitten
^ Siis lukiko paperihesarissa noin... eipä sitten ollut kummoinen vitsi kun eihän mitään "talonsytytys"-kylttejä oikeasti ole...
samisami1611pv sitten
"muista sammuttaa valot" on varmaan joka toisessa neukkarissa...
teemueteemue1611pv sitten
Meika repesi noille karkeille ja puolikarkeille vehnajauhoille, uskomatonta!
willwillwillwill1611pv sitten
Mulla oli kans tuo harmaa palkki tossa uusimmassa, mut nyt näkyy taas ok widgetissä.
teemueteemue1611pv sitten

taa on kylla yks legendaarisista. Suomen kieli on niin hyvaa..:)
los imeldaslos imeldas1562pv sitten

TeemuTeemu1562pv sitten
Joulupukki in a state of denial?
leander1562pv sitten
Kevät ja lämpimät kelit versus persumielipide ilmaston lämpenemisestä.

TAI JOS näitä piirretään "reaaliajassa", kuten politiikan satiiriruutuja, väittäisin tämän (oman mielleyhtymäni mukaisesti) viittaavan edellisen päivän uutiseen, jonka mukaan maaliskuun keskilämpötila maapallolla oli mittaushistorian korkein.
puistokemisti1562pv sitten
^^ilmeisesti sarjaa vakituisesti seuraamattomille tuo hahmo vaikuttaa joulupukilta, mutta tuossahan ollaan aivan pässinselvästi Fingerpoliksen tiloissa ja tämä partaveikko on eräs Fingerpolin naysayereista.
Jossain on strippi samasta herrasta liittyen polttoaineen loppumiseen 70-luvulla tms.
Lepre1562pv sitten
fingerpori ei naurata.ei muuta
apemonapemon1561pv sitten
^ Aa okei, pitää sitten lakata nauramasta. Kiitti sulle.
Lepre1561pv sitten
:d no nyt mua alko naurattaa!
pölhö1543pv sitten
Tänään meni kyl yli hilseen.. auttakaa tyhmää!

http://www.hs.fi/fingerpori/1135256639239
P5KP5K1543pv sitten
entinen = ex
vapaavarsi-franklin1543pv sitten
Levyjen kuntoluokitus:
Ex = Virheetön tai lähes virheetön levy
Ex = Excellent

Vg = Levyssä käytön jälkiä, ei syviä naarmuja, vielä kohtalaisen hyvä
Vg = Very Good

Vg- = Levyssä melko runsaasti käytön jälkiä.
P5KP5K1543pv sitten
Just noin, jäipä toi itsestäänselvyys tosta....
:)
tuuktuuk1542pv sitten
M = soittamaton levy - suljetussa tehtaan muovissa oleva kansi
M- = uudenveroinen naarmuton ja rahisematon levy - uudenveroinen kansi
EX = käytetty levy, joka on kuitenkin naarmuton - kannet ovat vahingoittumattomat, mutta lievää kulumaa voi olla
EX- = levyssä pintajälkiä, jotka eivät kuitenkaan kuulu soitettaessa - kansissa voi olla kulumaa tai pieniä tahroja
VG+ = Levystä kuuluu soitettaessa lievää rahinaa ja pieniä ääniä naarmuista - kansissa voi olla pieniä repeämiä ja siistejä teippauksia
VG = soittokelpoinen levy, jossa on rahinoita ja kuuluvia naarmuja - reilusti kuluneet kannet, repeilleet ja teippaillut.

Levynörteille bonarina tossa oli vielä kyseessä Soulsetin Souljumppaa-levy, joka on varsin himoittu lukuisien samplekelpoisten breikkiensä johdosta.
http://www.discogs.com/Edward-Vesala-Soulset-Souljumppaa/release/...
pölhö1542pv sitten
Aa, just. Ei tämmönen cd-aikakauden taiteenvihaajajuntti tommosia pysty tietämään.

Kiitos sivistämisestä! Ja ennen kaikkea, että päästitte piinasta!
kumipantterikumipantteri1542pv sitten
Taannoinen juutalaisaiheinen FP meni kieltämättä vähän yli, ja anteekstipyyntöhän sieltä kiltisti tulikin:

"Fingerpori-piirtäjä pyysi anteeksi juutalaispiirrostaan" (IS.fi):
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2132254&...
delayed1542pv sitten
^juu myönnän, etten tajunnut... jaksaisko kukaan vääntää ratakiskosta blondille?
hallahalla1542pv sitten
Natsithan teki keskitysleireillä tapetuista juutalaisista mm. saippuaa ja tuossa stripissä eko-natsi yrittää olla kovin luomu ja ostaa ei-tarhattuna tapetusta juutalaisesta tehtyä saippuaa... hyvinkin hirtehistä huumoria.

Omaan mustan huumorin kohtaan se kyllä upposi tarkoitetulla tavalla.
pölhö1542pv sitten
Mulle myös tuo saippualäppä kolahti hyvällä. Itse asiassa odotin, että siitä taliban-läpästä tulisi ennemmin kohua ja sanojen syömistä.. Mutta hyvä, että oletin väärin!
JnBmbrJnBmbr1542pv sitten
Prkl. Löytyykö toi strippi jonkun koneelta/verkosta? Missasin sen, ja Hesari poisti sen sivuiltaan.
evo1542pv sitten
JnBmbrJnBmbr1542pv sitten
Kiitos evo! Olette nopea!
willwillwillwill1542pv sitten
Talipääläppä on kyl mainio:

Kohta hesarin toimituksen vierestä löytyy pommi (ja tän jälkeen pinkkariin murtaudutaan).
reak1537pv sitten
Mitä?
reak1537pv sitten
Tämä oli hyvä...

agfanistanagfanistan1537pv sitten
Tuo kovemmat rangaistukset-strippi: pervo pipopäämies (nimikin sillä vissiin on mutta en tähän hätään muista) tykkää kovemmista rangaistuksista/leikeistä (s/m) ja lapsista sillä tavalla.
majesteettimajesteetti1537pv sitten
Minun mielestä tuo juutalais-strippi oli hauska, oikeasti hauska. Syyttää voi toki kieroutunutta huumorintajuani, mutta sarjakuvaahan tuo vain on. Huvitukseksi tarkoitettua.

Jos joku kukkahattutäti ei sitä voi sietää niin voi kyllä mennä itseensä.

asiallista vitsiähän tuo nimittäin on, ihan sama kuin emäntäni joka tsekkaa aina että on vapaan kanan kananmunia ;)
agfanistanagfanistan1537pv sitten
^ Mä ostan aina luomumunia, koska kanoilla on enemmän tilaa. :)

Juutalaisstrippi on munkin mielestä tattua Fingerpori-hauskuutusta, ja jos sulkisimme juutalaiset pois vitseilystä, sama pitäisi tehdä myös natseille, pervoille, kissoille, vihreille, tiedemiehille ja Rivo-Riitalle. Eli saisimme jonkin ankean sarjiksen, jossa huumori olisi tätä tasoa: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pohjois-Korean+huumoriohjelma...
TeemuTeemu1534pv sitten

Wut?
peak1534pv sitten
^http://garfieldminusgarfield.net/
juzzijuzzi1533pv sitten
Fingerpori on ehdottomasti rivoin sarjakuva, mita ikina on julkaistu Suomen isoissa lehdissa. Valilla oikein tuntuu silta, etta Jarla testaa kuinka paljon Hesari kestaa rivoja juttuja ennenkuin tulee bannia.

willwillwillwill1526pv sitten

Selittäkääs joku tää. Varmaan liittyy taas jotenkin juutalaisiin ja natseihin?
nano1526pv sitten
^ tiiviste = concentrate, concentration = keskitys .. keskitysleiri lageria israelilaisille... pahapahajuttu. :)
vihannesvihannes1526pv sitten
lager = leiri saksaksi
nano1526pv sitten
no niinpä onkin.... uuh.. sehän tekee tästä vielä paremman! :D
los imeldaslos imeldas1519pv sitten

ohi meni, taas?
vapaavarsi-franklin1519pv sitten
http://fi.wikipedia.org/wiki/Margariiniskandaali
los imeldaslos imeldas1519pv sitten
ok kiitos, yleissivistymätön moukka-minä!
omppuomppu1519pv sitten
Mulla meni kans ihan ohi, mutta eka ajatus oli käydä tsekkaamassa täältä, että selittäiskö joku :D
In Pinkkari we trust.
karrokarro1518pv sitten
kenelläkää hajua tästä? http://www.hs.fi/fingerpori/1135256556217
koiramieskoiramies1518pv sitten
Taisi olla tämä:

Strippiä on puitu tässä viestiketjussa 23 päivää sitten, selaa tuota edellistä sivua ylöspäin.
JonJon1518pv sitten
Menikö mulla täysin ohi vai.. söikö mummo huvikseen kissoja nuorena:

apemonapemon1518pv sitten
^no ej ku se on se ikivanha läppä että margariinia tehdään kissoista.
JonJon1518pv sitten
^ Aijaa, oon missannut sen.... ilmankos meni ohi.

Margariiniskandaali oli Suomessa 1960-luvun alussa levinnyt kaupunkitarina, jossa väitettiin, että margariinin tuottamisessa käytettäisiin kissoista saatavaa rasvaa. Huhu sai alkunsa, kun Ilmari Turjan toimittama Uusi Kuvalehti julkaisi vuonna 1961 artikkelin, jossa esitettiin, että erään margariinitehtaan valmistaman, kasvisvoina myydyn margariinin raaka-aineena oli käytetty eläinten raatoja, kuten kissoja, koiria ja jäniksiä. Artikkelissaan Turja muun muassa toivoi, ettei "mirriä sanottaisi kookospähkinäksi". http://fi.wikipedia.org/wiki/Margariiniskandaali
willwillwillwill1515pv sitten
Nyt kaivetaan taas verta nenästä... Mut onhan se hienoa et joku tehdä huumoria kaikesta.

Anniina1514pv sitten
Ei kuulkaa, kyllä se epäkorrektius ja kryptisyys on juuri se juttu Fingerporissa. Toiset ratkoo sanaristikoita, toiset sarjakuvia. Välillä joutuu tunnustamaan aukkoja omassa yleissivistyksessä ja kysymään kaverilta. Harvoin enää löytää mistään tällaista huumoria, joka treenaa sekä aivosoluja että vatsalihaksia. Ja Jarla on kyllä hienosti onnistunut säilyttämään naurettavuutensa niin monen stripin jälkeen! :D
pölhö1514pv sitten
^^ ai joku älähtää julkisesti, että ei uusnatseja saa pilkata ja levittää heistä kuvaa tyhminä? Jotenkin mä en näe sitä...

Ja suomalaiset nasut on sen verran pieni marginaalipoppoo, etteivät heistä Fingerporia seuraavat saa kovin kummoista fatwaa organisoitua.
TopsaTopsa1514pv sitten
Ja suomalaiset nasut on sen verran pieni marginaalipoppoo, etteivät heistä Fingerporia seuraavat saa kovin kummoista fatwaa organisoitua.

Niin, harvemmin pilakuviin liittyvät viimeaikaiset krhm. reaktiot ovat tulleet sieltä suunnalta.
nepparineppari1513pv sitten
Forsten1513pv sitten
http://fi.wikipedia.org/wiki/Avoliitto
Pirkko1505pv sitten
en mä tajuu:

Missä on vitsi?
nikohaknikohak1505pv sitten
Eli telkkarin huipputarkasta kuvasta ei ole mitään hyötyä, kun uutislähetyksessä on jonkun kriminaalin naama pikselöity ettei sitä tunnistaisi.
svwnsvwn1504pv sitten
Heh, heti tuli Pinkkari mieleen kun luin tän päivän Fngrprn :) Mut noin mä sen itekin ymmärsin, eikä oikein lähteny.
barcoderbarcoder1504pv sitten
Muutama päiväsitten oli tää... ja hujahti kyllä yli hilseen.... selittäkääs nyt että hitaampikin pääsee kärryille:

mikki_ja_hiiri1504pv sitten
^ kukin lehti tarjoaa ohjeita ja opastusta
svwnsvwn1504pv sitten
^ Niin, paitsi et vikassa lehdessä ei anneta ohjeita vaan todetaan valitettava fakta, mikä on hauskaa tietenkin siksi, että se on kirjoitettu samassa muodossa kuin muiden lehtien ohjeet.
leander1504pv sitten
Viimeisessä annetaan vinkkejä naisten ahdisteluun aivan samoin tavoin kuin aiemmat lehdet kertovat veneen tai kehon rakennuksesta - oli se tarkoituksellista tai ei. Tuohon strippiin olisi ehkä kannattanut ympätä hyllyä katselemaan fingerporin oma pervo ihan vaan rautalangan rooliin.
samisami1504pv sitten

http://www.hs.fi/juttusarja/parisuhdejaseksi/artikkeli/Onko+soolo...ä+hyötyä+suhteelle/1135257548413/?cmp=tm_etu_teemanosto
vapaavarsi-franklin1452pv sitten
Mitä tässä tapahtuu?

gstepgstep1452pv sitten
Mitä kävis jos Paavi matkustais perinteisellä airlinerillä?
pölhö1452pv sitten
Hajottiin tähän duunissa; paras mitä keksittiin on, että onko Vatikaani ei-EU-maana EU:n talousalueen ulkopuolella (valuutasta huolimatta, vrt. Affenanmaa), eli kun paavi palaa kotiin, saapuu hän eurooppalaisten näkökulmasta paikkaan, jossa voi tehdä verovapaita ostoksia?

Toki Vatikaanissahan ei ole lentokenttää, eli paavi todellisuudessa laskeutuisi Roomaan...

Ratkokaa nyt tämä, ei kykene työntekoon!
kusmikusmi1452pv sitten
^ Mutta toi konehan ei laskeudu Vatikaaniin vaan Fingerporiin, kuten tekstistä lentoaseman katolla voi päätellä.
pölhö1452pv sitten
Eli kaikki vatikaanilaiset tulee EU:hun tax free -ostoksille? Tai fingerporilaiset palaavat Vatikaanin-matkaltaan? Mutta kone lienee sitten noussut Roomasta?

Vähän vielä toivon, että löytyy joku nokkelampi totuus...

edit: sormet nopeammat kuin hoksottimet...
luostiluosti1452pv sitten
Vai voisko täs Paavi laskeutua Suomeen? Ja sitä ei pahemmin kukaan Suomessa - tai suomalaiset (lomalta palaavat) - jaksa noteerata, kun on hoppu ryyppäämään tax free -ostoksia etc.

Meinaan lukiko tossa muka että laskeutuu Fingerporiin, itse sain selvää vaan että olis FIN? Eli olisko ikäänkuin Finavia, Finnair, Finland tai jokin vastaava mitä tuossa lentsikkakentässä lukis...

*edit: tosin miks Paavi sit pussais maata, jos ois Suomessa? Vai pussaaks se aina? :)
Jet OilJet Oil1452pv sitten
Vai oisko tää vain simppeliä kuittia kun suomalaiset aina tunkee ulos koneesta hirveellä paniikilla. Mutta selittäkää mulle tämä:

Totta. Eli mitä kävis jos Paavi matkais Suomeen (olis nyt sit private jet tai ei).

Eiks tos nyt vaan humoroida tolla käyttäjä-sanalla? Käyttäjä Hessu Muhevainen.
barcoderbarcoder1452pv sitten
"Why does pope kiss the ground after exiting an aeroplane?

It is not a prescribed ceremony for a pope to do so. John Paul II, who traveled constantly throughout his papacy when his health was good, began doing it as a personal expression: he would kiss the ground of the country in which he had come to visit upon his arrival there. This was to show respect and reverence to the nation and its peoples as well as express his gratitude to them for inviting or welcoming him into their land. "

Eli paavi osoittaa kunnioitusta ja rakkautta Fingerporin kansalaisille, jotka vastaavat eleeseen omalla tavallaan...
Forsten1452pv sitten
^^^ käyttäjä = huumeiden käyttäjä
Jet OilJet Oil1452pv sitten
joo en vaan ois uskonut että tuo oli noin tyhmä juttu :)
jet oil > niin ajattelinkin että hait että oisko ollu jokin tuon perusidean ylittävä juttu tuossa.

voisko olla että Heimo Vesa (?) haikailee jonkin typyn perään ja kattoo sen facebook-profiilia ja profiilin tilanne näyttää tekstinä paljon fiinimmältä, kuin itse todellisuus joka näyttäytyy vikassa ruudussa?
vihannesvihannes1452pv sitten
en usko. fingerporeissa yleensa se yksinkertaisin ratkaisu on oikea..
Murre1452pv sitten
muheva = hasis
puistokemisti1451pv sitten
hassista suoneen!
StStobeStStobe1447pv sitten

Nyt tuli ensimmäinen fingeri joka ei avautunut... tai siis ilmeisesti jossain piireissä koukulla tai uistimella tarkoitetaan vehkeitä, mutta enpä ole moista kuullut?
pepi.koistinenpepi.koistinen1446pv sitten
Ei kai tuossa vaan viitata siihen Joku tyyppi featuring Mariskan biisiin? "Muru hei, takki auki, täältä tulee hauki, joka susta tykkää." Luulen, että ei, mutta paras selitys mitä keksin.

Edit. siis tämä: http://www.youtube.com/watch?v=b129I7x-S...
Perry1421pv sitten
wtf? http://www.fingerpori.fi
nikohaknikohak1420pv sitten
"fingerpori" = sormustin
DJKDJK1420pv sitten
Ja fingerporillinen=sormustimellinen=pieni snapsikulaus...
Perry1420pv sitten
On kyllä ihan uusia sanoja minulle... :o
vapaavarsi-franklin1419pv sitten
?

zvona1419pv sitten
En tiedä, miksi juuri "Hopi-intiaaneja", mutta kaiketi tuossa viitataan ihan vain korvakynttilöihin (itse kuulin vasta viime lauantaina, että tällainen hoitotuote on olemassa).

Eli kavereilla on normaalien kynttilätelineiden sijasta käytössään korvakynttilät?
krushingkrushing1419pv sitten
Googlettelu paljastaa että ton korvakynttilähässäkän on väitetty olevan peräisin Hopi-inkkareilta. Liekö sitten jotenkin yleistä tietoo kynttiläpiireissä.
puistokemisti1419pv sitten
Fingerpori taitaa olla "yleissivistävin" sarjakuva mitä viimeaikoina on tullut vastaan, ainakin tämän ketjun kysymyksistä ja vastauksista päätellen :P
emmiapinaemmiapina1419pv sitten
^^ Hihi, "kynttiläpiireissä."
vapaavarsi-franklin1419pv sitten
^^ Joo, en ollut tätä ennen kuullut Hopi-intiaaneista saati korvakynttilöistä.
HedenHeden1419pv sitten
Ilmeisesti tuo Hopi taitaa olla kynttiläpiireissä yleisnimitys korvakynttilälle, liekö jopa tuotemerkki.
DJKDJK1419pv sitten
Luulenpa muuten, että kynttiläpiirit on aika likeisissä tekemisissä nenäkannupiirien kanssa...
kumipantterikumipantteri1413pv sitten
häh?

vapaavarsi-franklin1413pv sitten
^ Niinku Pyhimys, joka jättää rikospaikalle käyntikorttinsa.

TopsaTopsa1413pv sitten
Varmaan pyhimys oli kaikille tuttu, mutta onko sana miehimys joku vanha ilmaisu naiselliselle miehelle tms.?
vapaavarsi-franklin1413pv sitten
^ Eikös miehimys = homoseksuaali?
TopsaTopsa1413pv sitten
Ahaa, just juu.
kumipantterikumipantteri1413pv sitten
ois pitänyt googlettaa: http://www.hear.fi/pedia/Miehimys
Fixx1413pv sitten
...ja huomatkaa "pyhimysvolvo".
barcoderbarcoder1412pv sitten
homppeli nusas ihonhoitotuotteita....=) Tikku-ukollakin on selvästi pikkurilli pystyssä...
barcoderbarcoder1382pv sitten
Tää meni hippasen yli multa.... ainoo mikä tuli mieleen oli ufo-kontakti-henkilö... mutta on vähän kaukaa haettua, onks tässä jotain syvällisempääkin mitä vaan vanha ei tajua?!?!?

puistokemisti1382pv sitten
Vähän sama juttu kuin Maan ystävät on päällisin puolin vihreä eko-demokratialiike, mutta pintaa raapaisemalla alta paljastuu varmasti maan ulkopuolista intelligentsiaa.

http://www.maanystavat.fi/

niittyniitty1382pv sitten
Kyllä käsittääkseni ufo-kontaktihenkilöistä puhutaan ihan vaan kontaktihenkilöinä ilman liitettä. Joten ei varmaan ton suurempaa subtekstiä ole tossa.
LukreeLukree1382pv sitten
Mäkään en tajunnu tuota. Mut aika köykäinen juttu.
willwillwillwill1381pv sitten
Varmaan viittää siihen tän viikkoiseen ufojuttuun, eikös niiden pitänyt ilmoittautua keskiviikkona? Tosin ite en huomannut mitään tavanomaisuudesta poikkeavaa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/...
2-C2-C1381pv sitten
Fingerporilaiset kontaktoivat teknologiaa käyttämällä, ja korkeampaa teknologiaa käyttävät kontaktoivat tulemalla sanomaan käsipäivää.
karrokarro1381pv sitten
ite yhdistin sen ensimmäisenä tähän, tiedä sitten http://www.imdb.com/title/tt0118884/
harhar1381pv sitten
Ei ei, ku:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/1135260424161
TeemuTeemu1360pv sitten
Viivi & Wagner goes Fingerpori

samisami1360pv sitten
^^joo hörähtelin tolla aamulla kans.

Eilinen Fingerpori oli ehkä parhaimpia ikinä, aiheutti totaalirepeämisen ratikassa aamulla:

los imeldaslos imeldas1360pv sitten
^ Samoin. Pari viimeistä ovat olleet hervottomia.

puistokemisti1360pv sitten
aijai kyl tää oli viimepäivien ajankohtaista parhaimmistoa

los imeldaslos imeldas1360pv sitten
^ toi oli sen verran vaikea, että vasta lounalla tajusin tuon tai sit olin vain aamujumissa
puistokemisti1360pv sitten
^ sama vika, oli niiin kielianaalinen sketsi.
ja vasta nyt huomasin Jeesuksen yleisössä :O
rasairasai1343pv sitten

haha! voi pojat, taitaa mennä miele-stripinkin edelle. Perämoottori-naurua yksin täällä toimistossa.
ApeliApeli1343pv sitten
Sama, aivan parhaasta päästä!
Chef1343pv sitten
mieleä ei kyl voita mikään :)
ZAGZAG1342pv sitten
Onkos tässä nyt pointtina se, mitä noi läiskät tossa lauteilla on vai löytyykö tästä vielä syvempi merkitys?
emmiapinaemmiapina1342pv sitten
^...niin, oisko toi tommonen kakkavitsi? Et kukin voi miettiä mistä noi pilkut lauteisiin on tulleet, jollei ne ole oksista jääneitä.

Mikäli tähän on joku ihan itsestäänselvä vastaus, niin sit kyl hävettää.
pölhö1342pv sitten
Tuo se varmaan on. Mulla haki aamukahvilla vaikeimman kautta. Mietin, josko oksaton leppä tunnetusti (?) pihkoisi minimaalisesti, ja Heimo pohtisi lauteiden tahmeutta. Mutta ovathan nuo laikut selvästi näkyvillä, eli niistä lienee kyse.
harhar1341pv sitten
Tänään oli työpaikalla melkein kriisikokous, kun kukaan ei tajunnut. Täälläkin kallistutaan kakkavitsiin, paremman puutteessa. "Ne jotka tajuu ton, ei pyyhi pyllyään".

Mutta jotenkin laimeeta, jos se on noin simppeli.
anttilanttil1341pv sitten
Arvuuttelu seis, http://suosikki.fi/uutiset/nyt-puhuu-fingerporin-isa-se-on-kakkaa
DJKDJK1341pv sitten
Hyvin seivattu :) "Originaalissa näkyi kakka paremmin"
aveliaveli1341pv sitten
Onneksi Heimolla oli sentään laudeliina.
willwillwillwill1340pv sitten
Hyh. Näin kerran tollasen "oksanjäljen" uimahallissa.
ShangheliShangheli1340pv sitten
Ah, toi tulit mieleen on kyllä hirnututtanut edelleen.

Mut tämä tän päiväinen ei kyllä mulle avaudu.
samisami1340pv sitten
Kosmetiikkaesittelijä, itseruskettavat voiteet?
zvona1339pv sitten
Hyh. Näin kerran tollasen "oksanjäljen" uimahallissa.

Tästä tuli mieleen, että taannoin ajattelin alkaa valmistuttaa "peflettikäsineitä". Ihan siitä syystä, että mielestäni saunan lauteille punnertaessaan on todennäköisempää osua kädellään johonkin epämääräiseen (takapuolen sijaan). Ja kädellä tulee kuitenkin tahattomasti huiskittua kasvoja etenkin saunassa hikoillessaan.

Tietenkin pefletti itsessään estää oksanjälkien syntymisen. Mutta kuten yllä on todettu, niin "oksanjälkiä" on bongattu.

Ja parilla hyvällä "oksanjälki" -mainoksella käsineiden menekki olisi taattu.

.
barcoderbarcoder1325pv sitten
Tää luiskahti kyllä ohi aikalailla....

pölhö1325pv sitten
Heimo kysyy kissan voinnista > "On pakko lopettaa", as in päästää tuskistaan.

Oli mainio jälleen kerran :-D
pölhö1325pv sitten
Tää oli kyllä paras vähään aikaan:

barcoderbarcoder1325pv sitten
No just...huomaa että meikäläisellä on jo pikkujoulupää hartioiden päällä... =).. kohta saattaa keitto maistua sedälle...
kumipantterikumipantteri1324pv sitten
?

alibabafi1324pv sitten
Sana on tullut lihaksi on Raamatusta mutta jäin miettimään että onko tässä joku muukin juju..
pölhö1324pv sitten
Mietin myös, onko Sana jotenkin tyypillinen lehmän nimi tms. Raamattuunhan tuo viittaa, mutta silti jotakin vielä uupuu.
dertaeldertael1324pv sitten
vai ihan niinkin tyhmä että siinä on sana ja sitten sanaa vastaava lihamötkö alla...
willwillwillwill1324pv sitten
Sana on tullut lihaksi eli siksi lihamötköksi. Luulen ainakin niin.
Anniina1324pv sitten
Tämä on jouluaiheinen strippi. "Sana on tullut lihaksi" viittaa profetioihin messiaan eli Jeesuksen syntymästä. Ennustus toteutuu. Ei tämä nyt suorastaan nerokas juttu ole, mutta friikki täti lihatiskillä naurattaa kyllä meikäläistä.
T.K1324pv sitten
Taitaa olla setä eikä täti: se pulisonkinen maallikkosaarnaaja. Sillä on vain hattu päässä.
Burt1321pv sitten
Mites tuo Fingerpori tänään Turun Sanomissa 14.12.2010? Linkkiä sarjakuvaan en osaa antaa kun sitä ei taideta verkossa julkasta. Osaako joku kertoa sen idea?
wallin.kalle1321pv sitten
Palatakseni sivun 6 tokavikaan pohdintaan.
"Kosmetiikkaesittelijä, itseruskettavat voiteet? "

itseruskettava voide versus peräreikä. oisko?
seizmoseizmo1320pv sitten
Kun en ole vielä lehdestä nähnyt, niin lukeeko tossa veden mukana kulkeutuvassa lehdessä PORNO? Ja onko siinä myös dildo? Onko vitsi sitten "peräpään putkimiehet"?

http://www.hs.fi/fingerpori/?cmp=tm_viihde_fingerpori
juolukkajuolukka1320pv sitten
Siinä lukee porno, ja vitsi oli mun käsittääkseni ihan vaan se, että isoisän kellarista nousee tulviessa super secret porno stashin sisältö tulvaveden mukana.
JassoJasso1319pv sitten
Eikö kukaan keksinyt tästä mitään muuta? Mitä hauskaa siinä nyt on, että papan tavarat tulvii eteiseen? Missä pihvi?
StStobeStStobe1319pv sitten
Vedessä killuu ilmeisestikin ns. fleshlight ja pornolehti. Eli olisiko pappa runkkinut viemärin tukkoon tai sitten hän tahtoo kovasti putkimiehet paikalle...
leander1318pv sitten
Voiko viemärin runkkia tukkoon? Oliko tuo fleshlight?

Kyllä mä lähtisin jo aiemmin esitellyllä hieman ankealla likanen pappa, röörimiehet ja dildo.

Laittakaa postia Jarlalle :D
barcoderbarcoder1295pv sitten
no niin, ja taas meni kahvit näppikselle...
AnbaAnba1294pv sitten
HAH! sama vika. :P
blankowsky1294pv sitten
Kesti mullakin jonkin aikaa tajuta, mutta:

Suvisaariston munaa - Suvi saa Riston munaa

CAGCAG1294pv sitten
Hyvä että tähänkin saatiiin nyt selvyys.
osssiosssi1294pv sitten
Anna Mäki ja Usko Kylmänen.
Perry1276pv sitten
Tää hörähdytti ääneen
pölhö1276pv sitten
Ei jumaleisson, nyt mä vasta snaijasin ton sanaleikin, oli aamulla niin silmät ristissä, luulin pelkän tilanteen olevan se vitsi, ku toi hippi on Fingerporin virallinen narkki :-D

Kiitti, Perry!
JonJon1276pv sitten
^ Ah, nyt vasta tajusin!
svwnsvwn1276pv sitten
Ehhee, mietän tota muutaman pitkän minuutin ihan ymmälläni mut aukeshan se lopulta.
dzamdzam1276pv sitten
Mulla ei kyllä vieläkään leikkaa. Eli WTF?
Perry1276pv sitten
dzam, kama-lasti, suolessa :)
dzamdzam1276pv sitten
No nyt sytytti! Ja hörähdin ääneen minäkin. :)
biffibiffi1276pv sitten
prkl... nyt vasta tajusin... vaati näköjään pari lasillista punkkua.
Lebe801275pv sitten
Mä en tajua... Pierreenhän tässä viitataan, mutta kukas se sitten on? Ainoa tuntemani Pierre, joka jotenkin liittyy edes hippusen laivoihin, olis Jacques Cousteaun veli. Mutta tämän Pierren yhteys laivoihin on todella ohuen ohut.

Auttakaa veljeä
TopsaTopsa1275pv sitten
^ "Kamalasti" ja sen kaksoismerkitys on avain.
Lebe801275pv sitten
Voi hitto kun tuli typerä olo, mietin ihan väärää sanaa :D

NäinNe palaset loksahtivat paikoilleen
emmiapinaemmiapina1275pv sitten
Mahtavaa spekulointia Lebe! TIETTY Jacques Cousteaun veli tulee ekana mieleen piereskelystä :D!
svwnsvwn1275pv sitten
Oon kyllä emmiapinan kanssa samaa mieltä, mahtavaa spekulointia! :D Mä mietin sanaa "matkatavarat" tosi kauan, sekin kuulostaa jotenkin härskiltä, ehkä... Fingerporissa kaikella voi olla kaksoismerkitys!
Fixx1275pv sitten
nää on ihan parasta nää sivistyneet metsääneksymiset :-D :-D
lisää kulttuurispekulaatiota!
Lebe801275pv sitten
emmiapina:
Juuh! Sarjakuvassa ollaan laivalla (eka henkilö joka tulee laivasta mieleen on Jacques Cousteau, koska se lisäksi olisi sopivan tuttu henkilö Fingerporiin), ja toista merimiestä pierettää (tekee mieli Pierreä). Kas kummaa, Jacqueksella on Pierre-niminen veli! Tässä vaiheessa kaikki väärät palaset olivat jo loksahtaneet paikoilleen, ja mieleni juoksi ympäri kaikenlaisissa härskeissä Cousteau-fingerporisanakäänteissä.

Meinasin jo, että Jarlalla on käynyt joku kämmi, ja hän on sekoittanut veljekset keskenään, koska olin niin varma, että kyllä tämä meritutkijaan jotenkin liittyy, olihan ekan kuvan yläreunassa jopa piirretty jopa Calypson kannella olevan sukellusveneen pohja :D

Mutta onneksi asia selvisi.
OlausOlaus1275pv sitten
Tämä ei siis viittaa Querelleen? Nyt muista minkä nimisiä siinä merimiehet.
puistokemisti1274pv sitten
näähän on fingerporin vakihuumehahmot, eli en oikein jaxa uskoa noihin querelleihin vaikkei jarlan hulluuden metodeista ota ikinä selvää.

tolla pierevällä pitkätukalla oli kerran pidätettäessä taskussa sarjakuva-albumi subutex willer, jos joku muistaa moista klassikkoa.
barcoderbarcoder1229pv sitten
taas meni kaffeet reisille:

Tää taasen ei avautunut... selityksiä?
Lazer1229pv sitten
Pyyhkinee "jormaansa" pyyhkeellä joka on tarkoitettu.. no.. jormalle.. :)
barcoderbarcoder1229pv sitten
ok, nyt vanhakin ymmärtää... kiitos....=)
mallu1229pv sitten
Aina kun on fingeri mennyt yli hilseen, on apu löytynyt täältä. Nyt ei ollu kukaan muu kysellyt niin täytyy itse aktivoitua. Mikä tässä on se juttu?!
http://www.hs.fi/fingerpori/1135264531580
CopyfighterCopyfighter1229pv sitten
^Sama jäi pohdituttamaan.
JonJon1229pv sitten
^^ Prosenttiliike vs. prosenttikerho.

99% moottoripyöräkerhoista sanotaan olevan lakia noudattavia ja vain murto-osa - 1 prosentti - rikollisia. Rikollisten moottoripyöräkerhojen jäsenten liiveihin on ommeltu usein salmiakin muotoinen kuvio, johon on kirjailtu "1 %".

Prosenttiliike sai alkunsa yksityisistä ihmisistä, jotka halusivat esimerkillään osoittaa valtiovallalle, että heillä on tahtoa antaa prosentti tuloistaan kehitysyhteistyöhön. Tavoitteena oli, että valtiokin nostaisi kehitysyhteistyömäärärahan prosenttiin.

Lähde: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=7558.msg332408;top...
MustanaamioMustanaamio1229pv sitten
Fingerporissa on lähinnä typeriä puujalkavitsejä, jotka eivät minua juuri naurata.
pmu1229pv sitten
^ komp. Lähes jokainen vitsi perustuu johonkin "sanaleikkiin". Ei niinkään siihen, että ois ns. sarjakuvana oivaltava.
mallu1229pv sitten
^^^vai niin. Eipä tuo olisi nykyisellä tietämykselläni moottoripyöräkerhoista voinut avautuakaan... Kiitokset valistuksesta=)
svwnsvwn1228pv sitten
Mustanaamion kommentti toi mieleen muinaisen Facebook-statuksen, jossa ilmaisin fanittavani The Officea (Jenkki-versiota) ja muuan FB-frendini tokaisi ettei ole koskaan tykännyt Steve Carellista. Öö, miksi se piti väkisin saattaa mun tietoon?

En aikoinaan tajunnut tätä, eikä vieläkään aukea. Anyone?:

http://www.hs.fi/fingerpori/1135263700586
x13x131228pv sitten
http://www.youtube.com/watch?v=2vtwkQcHA...
oppes1228pv sitten
hyvästi normipäivä
pölhö1228pv sitten
Tohonko se viittaasi - ei ollut auennut mullekaan, mut OK.
svwnsvwn1228pv sitten
No noin mäkin sen aattelin, mut standardoimis-sana hämäs kun se ei taida vaikuttaa vitsiin... Jaa...
MustanaamioMustanaamio1228pv sitten
svwwn - sen takia, että joku vastaisi siihen. Kuten että myös joku aikoinaan vastasi sinun the Office-fanittamiseesi. Vai miksi ylipäätänsä halusit kertoa sen muille?
agfanistanagfanistan1226pv sitten
?

Heräsi kyllä jotain teoriaa, mutta ei mitään ahaa-elämystä.
sami-osami-o1226pv sitten
Eikös tuohon maailman aikaan uskonnot ollu jollain tapaa kiellettyjä itänaapurissa. Että jos näin oli, niin kai tuossa sitten Jesusta metsästetään. Tai jtn..
juolukkajuolukka1226pv sitten
MVD = sisäasiainministeriö.

Sisäasiainministeriön miehet käyvät kysymässä, onko mies kuullut Jeesuksesta, ja todennäköisesti mies muilutettaisiin rajalle kun uskontoja ei oikein sallittu. Metsästetään siis uskonnollisia, ei Jeesusta, mutta sitä sää varmaan tarkoititkin.
sami-osami-o1226pv sitten
Jos ne oli kuullut lausahduksen "Jeesus elää" ja paniikissa sitä sitten lähtivät kyselemään kyliltä, että onko kukaan siitä kuullut mitään.
agfanistanagfanistan1226pv sitten
Jep, samoilla linjoilla olette. Tutkin vähän asiaa: Wikipediasta: Vuoden 1937 väestönlaskennan tuloksien perusteella 57 % neuvostoliittolaisista kuitenkin edelleen luokitteli itsensä uskovaisiksi. Tuloksen johdosta Stalin toimeenpani Jumalattomien liitossa (uskonnonvastainen järjestö Neuvostoliitossa vuosina 1925–1947) käyntiin laajat puhdistukset liian hitaan uskonnon hävittämisen vuoksi... vuonna 1948 joukko jumalan olemassaolosta keskustelleita opiskelijoita pidätettiin ”marxismi-leninismille vihamielisen arvostelun esittämisestä”.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Neuvostoliitossa
Burt1226pv sitten
"Jehovat" ovat tulleet ovelle myymään uskontoansa. Ilman vuosilukua ja auton MVD tekstiä juttu voisi sijoittua nykypäivään eli ehkä tässä taas kaksoismerkityksillä leikitään.
Perry1203pv sitten

Joku idea minulla on mistä tässä on kyse, mutta tuntuu että joku isompi ahaa-elämys olisi aivan nurkan takana jos joku osoittaisi oikeaan suuntaan...
(Vai onko tämä vain huono?)
krushingkrushing1203pv sitten
Enpä usko että tossa mitään syvempää juttua on. Toimis toki paremmin jos viittaus Koko Kansan Masaan™ ei ois niin suorasukainen...
samulih1203pv sitten
Niin no eihän se välttämättä Masaan ole viittaus vaan kyltin mukaan yleensäkin Vanhaselle kuin Vanhaselle hyvitetään sohvastasi 200 Euroa.. Kyllähän siellä taas jonkinlainen kielikukkanen kukkii vaikka ei ihan parhautta olekaan...
Perry1203pv sitten
Eh eh nyt vasta tajusin... olin kyllä ihan hakoteillä :)

(Taisi olla liian lyhyt viikonloppu kun on aivot ihan jäässä...)
krushingkrushing1203pv sitten
Niin no eihän se välttämättä Masaan ole viittaus vaan kyltin mukaan yleensäkin Vanhaselle kuin Vanhaselle hyvitetään sohvastasi 200 Euroa..

Nii mä viittasin tohon vikaan ruutuun - jos Vanhaseen viitattais jotenkin nokkelammin ku niin että siinä lukee "Vanhasella:", ni toimis paremmin, imo.
alibabafi1174pv sitten
Mikäs tässä tämänpäiväisessä oli ideana?
Jäi vähän auki itselle..

KelpoKelpo1174pv sitten
^ Herra on mahdollisesti aikasemmin pumminu itse rahaa, mutta nyt on seki työ menny ulkomaalaisille.
alibabafi1174pv sitten
Jep,kuullostaa ihan loogiselta.
Perry1174pv sitten
Niin ja lisäksi on ihan konkreettisesti tuo pummimis-paikkakin (työpaikka) mennyt ulkomaalaisille.
omppuomppu1164pv sitten
Nyt meni niin ohi. Anyone?
voltmar1164pv sitten
^ http://urbaanisanakirja.com/word/muumimuki-menetelma/
McJayMcJay1163pv sitten
Joo, kiitti. Oli kyl taas niin kryptistä, että. :)
pölhö1163pv sitten
Oli aika hankala kulkea pokerinaamalla tänään Hietsun kirppiksen läpi, kun oli aamulla lukenut tämän... yhtään moista en kyllä bongannut. Ja hyvä niin, olisi saattanut olla kiusallinen tilanne – etenkin jos myyjäkin olisi ollut lukenut..
Chef1162pv sitten
Aina sitä viisastuu..
kiuruja1161pv sitten

Ja taas menee ohi. Onko tässä enemmänkin ideaa kuin ilmeisin stalkkeri & trampoliinilla hyllyvät paikat -selitys?
kusmikusmi1161pv sitten
Ilmeisesti ihan vaan näkymiä trampoliinilta.

Murosta bongattua: "Kolme ensimmäistä kuvaa on kuvattu naisen näkökulmasta trampoliinilla pomppiessa. Pusikossa lymyävä mies vei naisen innostuksen trampoliinin käyttöön."
pölhö1161pv sitten
Juuri näin mäkin kelasin, eli ekassa ruudussa Irma (?) on hypyn alavaiheessa, tokassa ilmassa ja kolmannessa taas alhaalla. Pomppii siis trampoliinilla.

Hieman kehnosti onnistunut piirrosteknisesti, sain aikani pällistellä, ennen kuin tajusin 1. ja 3. kuvan suhteen toiseen.

Mutta kyllä taas hymähdytti, kun ajattelin trampoliinilla pomppimista ja lakipisteessä avautuvaa näkyä tuohon paikalliseen pervoon.
CAGCAG1161pv sitten
Toi trampoliini on kautta aikojen ehkä huonoin Fingerpori. Muutenkin taso on ollut vähän laskusuunnassa (tosin toi muumimuki antoi taas lupauksen paremmasta).

vvvvvv1161pv sitten
Muumimuki ja trampoliini ovat ensimmäiset joita en oo vaan tajunnut vaikka kuinka mietin. Täältä piti tulla tarkistamaan. Aika peräkkäin siis kaksi normitasoa vaikeatajuisempaa juttua, toivottavasti ei aiheet oo loppumassa. Voihan toi toki olla sattumaakin.
JnBmbrJnBmbr1161pv sitten
Joo, ohi meni täälläkin, ja piti tulla viimein tarkistamaan täältä olisiko joku hoksannut mistä on kyse. Luulenpa, että kuvien ongelma on se, että tuo naisen näkökulmasta kuvattu stalker-kuva on hieman liian korkealta kuvattu. Hyppää nimittäin aika perhanan korkealle, jos perspektiivi muuttuu noin paljon.
s.arbs.arb1161pv sitten
Mun silmät ei zoomaa tuolla tavalla.
Lebe801161pv sitten
...ja ihmiset ei oo oikeasti ton näkösii.
CAGCAG1161pv sitten
No ei kyllä kuuhun mennä tälläkään "porilla". Aika paska:
barcoderbarcoder1161pv sitten
No onhan toi tavallaan ihan hauska.... Xylitol estää "happohyökkäyksen"....
Ei kyllä tosiaan lähelläkään parhaimmistoa, mutta on huonompiakin ollut IMO...
Fixx1160pv sitten
...mitä Saska Saarikoski tekee noilla kokkareilla?!

puistokemisti1159pv sitten
^ Jarlalla on mitä ilmeisimmin inside infoa Saarikosken toimitustavoista :P
j-mies1159pv sitten
^^ iittyisikö siihen että Saarikoski jäi eilen pois HS:n kulttuuritoimituksen esimiehen tehtävistä.
riivaaja1158pv sitten
Auta oi suuri Pingstate. Nyt ei vaan ymmärrä.

puistokemisti1158pv sitten
Profiili = sivukuva, vaimikäsenytoli
Murray1158pv sitten
Profiili oli eilen (26.5.) :-)

Tämänpäiväisessä hämäsi hetken maiseman yleinen valkoisuus. Auttaa, jos olettaa, että maa ei ole joka paikasta niin valkoinen...
AnbaAnba1158pv sitten
Jos sitä "mannaa" olikin koko maan leveydeltä...
svwnsvwn1147pv sitten

Onko tässä nyt kyseessä bordelli? Onko noissa symboleissa jotain hauskaa piilotettuna?
svwnsvwn1147pv sitten
Vastaan ite: on siellä ainakin suuta ja kättä "menussa".
s.arbs.arb1147pv sitten
Mä ajattelin ihan viattomasti sillä tavalla, että hieroglyfityypeillä on etu- ja takakäsi.
svwnsvwn1147pv sitten
Hah, oot muuten oikeessa. Nyt hävettää. Poistun paikalta.
svwnsvwn1147pv sitten
(Jarla on saanut mut etsimään aina kaikista stripeistään kaksimielisyyksiä!)
Perry1146pv sitten
Ah...mä taas ajattelin että kyse on maailman vanhimmasta ammatista tjsp. :)
CAGCAG1146pv sitten
Toivoisin että Jarla lähtisi kesälomalle, ja palaisi kirkkain mielin ja uusien Suvisaariston Munien kanssa vaikka elokuussa.
Pirkko1142pv sitten
meni hetki lauantain stripin kanssa mutta sitten ymmärsin että on kyse panemisesta...
barcoderbarcoder1140pv sitten
Toivoisin että Jarla lähtisi kesälomalle, ja palaisi kirkkain mielin ja uusien Suvisaariston Munien kanssa vaikka elokuussa.

Taisi toive toteutua jo kesäkuussa.... tää oli mun mielestä aivan samaa tasoa kun Suvin ja Riston munaseikkailut

pölhö1140pv sitten
Oli kyllä, just sen 5 sekkaa kelas ja sitten kun tajus, nauro ääneen niin, että vaimo naapurihuoneesta torui...
BlackStoneBlackStone1132pv sitten
Mitä mitä?
Perry1132pv sitten
^ heh ihan saman aioin tulla tänne postaamaan. Toivottavasti tähän on joku ovelampi selitys kuin se ilmeisin...
barcoderbarcoder1132pv sitten
Eläimet peljästyivät että kenestäköhän se meetwursti tehdään? ei oikein kyllä auennut....
nasunasu1132pv sitten
Eläimet siirtyvät arkin toiselle puolelle Nooaa karkuun, koska heistä tehdään meetvurstia?
BlackStoneBlackStone1132pv sitten
Mutta ne menee sille puolelle, missä Nooa on.
nasunasu1132pv sitten
Ai hitto, niin menevätkin, hyvä huomio! Syövät siis Nooan kostoksi?
an-tian-ti1131pv sitten
Lemmikit kuten kissat ja koirat juoksevat yleensä ruoan toivossa saman tien jääkaapille, kun kuulevat sen oven avautuvan. Nooalla on vähän enemmän lemmikkejä >> kaikki painelevat nälkäisinä jääkaappia kohti >> laiva kallistuu.
pölhö1131pv sitten
Mä komppaan nasua, kostavat Nooalle.. Ei kirahvi juokse avoimen jääkaapin kimppuun :-)

Mutta sisimmässäni toivoisin, että tähän on joku vähän nokkelampi selitys, muutenkin ollut tänä kesänä muutama melko ankea strippi.
annanuannanu1131pv sitten
Pakko sanoa, että aina nälkäisten leijonien omistajana tää uppoo! :)
vihannesvihannes1131pv sitten
an-ti on asian ytimessa. Jarlalla on aina joku pieni vinkki stripin tulkitsemiseen, tassa tapauksessa se on tuo jaakaapin aukeavan oven narina (ehka pitaa olla elaimen omistaja jotta tama strippi aukeaa).
BosseBosse1131pv sitten
Mä jotenkin ajattelin, että se tekee eläimistä makkaraa, mutta toi käy kyllä järkeen tuo narahtava ruokakaapin ääni. Olisi avautunut ehkä vähän helpommin, jos ei olisi tehnyt juuri meetwurstileipää. Ja muutenkin, mikä tässä on se idea? Avaat kaapin ja eläimet meinaa kaataa laivan. Hahahahaaa-aa...aaa...a... eiku. Ehkä näiden viimeaikaisten strippien ei olekaan tarkoitus olla hauskoja.
samisami1131pv sitten
Eläimet on hulluna kaikkiin ruokaan liittyviin ääniin. Ei sen monimutkaisempaa.
biffibiffi1131pv sitten
^^ Joo tää ois aavistuksen selkeämpi jos tekis vain "voileipää". Mullakin ajatus tarttui juuri tuohon meetwurstiin.
Saana_inari1131pv sitten
Nooa-juttu naurattaa entistä kissanomistajaa, mut mä en tajua vieläkään tuota Elias Tapani Karhua. Voiko joku selittää?
CAGCAG1131pv sitten
Hah
CaptHowdy1131pv sitten
Lausuppa nimi 10 kertaa peräkkäin. Joko aukesi?
Saana_inari1131pv sitten
ok, got it :)
Carlos B1131pv sitten
Taidatte olla oikeassa tossa Nooassa. Mä ajattelin, että vene keikkaa, koska toinen hevosista tapetaan. Kaikkia eläimiähän oli parillinen määrä.
TopsaTopsa1131pv sitten
Jarlalla näkyy vitsit pyörivän aika usein juurikin kotieläinten ympärillä, et jossei ole kokemusta niin ei aukea.
VilzuVilzu1130pv sitten
Kyllä meni Nooa ohi, että heilahti. Kiinnitin huomion lähinnä kirahvin katoamiseen ja aika vaikea oli löytää kirahvi-meetwursti -syy-yhteyttä.
Pirkko1130pv sitten
Juokaahan kohtuudella juhannussimaa.
JKJK1130pv sitten
Elias Tapani Karhu
Suvisaariston munaa
Juhannussimaa

Nää on kyllä parhaita :)
P5KP5K1130pv sitten
Tän päiväsestä vois sanoa että Jarla on back in the game.
Spadee1126pv sitten

Wut?
BosseBosse1126pv sitten
Olla tiloissa = olla aineissa?
los imeldaslos imeldas1126pv sitten
Kaverit säästyvät pillereiden, liiman, shishan ja tolun vetämiseltä ja pääsevät "tilaan" vain soittamalla annettuun numeroon. Tämän aamuinen oli huono.

Edit: hidas
Spadee1126pv sitten
Tjoo, jotenkin noin sen päättelinkin. Mutta toivoin että se ei olis nii kun oli kyllä niin huono.
Herttilei1119pv sitten
Nyt lyö tyhjää... mikäs tässä Teddykarhujen huviretkessä on juju?

http://www.hs.fi/fingerpori/1135267447776
elmexelmex1119pv sitten
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teddy
Herttilei1119pv sitten
ah, oukei, selveni, vaikkei kyllä naurua tällä kertaa kirvoittanutkaan...
Chef1119pv sitten
Multa meni tänään Wulffmorgenthaler vähän ohi.. Makkara? Kirjanpitäjä?

los imeldaslos imeldas1119pv sitten
Sana-assosiaatiotestissä testataan mikä tulee ensin mieleen annetusta sanasta ja kirjanpitäjällä toi homma on aika vissiin aika kuivakan tarkaa ilman suurta variointia, joten makkara on makkara.
JonJon1119pv sitten
Ehkä makkara on Wulffmorgenthalerin juttu:
LohjelmLohjelm1109pv sitten
Fingerpori tänään. En ymmärrä.
Perry1109pv sitten
Lohjelm, liittynee tähän http://www.youtube.com/watch?v=Uzae_Sqbm...
(Tuossa hillibilly-kylässä tuntuu sisäsiittoisuus olevan voimissaan...)
dzamdzam1097pv sitten

täh?
Perry1097pv sitten
^ Sai sienitulehduksen?
dzamdzam1097pv sitten
Niinpä tietenki. Joo.
pölhö1097pv sitten
Ja lisäksi siis tunnistaa/tunti-sanaleikki, eli kyse ei ole sukupuolitaudin tunnistamisesta vaan siitä, että sen voi saada jo tunnin vehtailulla.
bubibubi1097pv sitten
^ Aa, juuri näin. Grrreat!
los imeldaslos imeldas1097pv sitten
Onneks nämä China-spämmärit ei osaa linkitää, joten spämmin tunnistaa avaamatta.
BosseBosse1081pv sitten
Aurinko paistaa, tuuletin puhaltaa... hä?

kiuruja1081pv sitten
Olin tulossa laittamaan ihan samaa. Ei aukene ei.
kalervo1081pv sitten
Voisiko olla:
Homeopatia perustuu karkeasti väittämään, että "sillä se lähtee, millä se on tullutkin". Eli kuumuus ei ole turhaa, koska... "sillä se lähtee"?
BosseBosse1081pv sitten
Okei okei... mä jotenkin ehkä takerruin tuohon XXXV:hen ja nauruun menehtymiseen, 150 sairaalaan. Mutta että noin hauska juttu kuitenkin... c:E
kalervo1081pv sitten
Vai luennoitsijan laimea vitsi tehoaakin homeopaattisesti... eli tehostetusti?
JonJon1080pv sitten
^ aivan

"Potensointi eli dynamisointi laimentamalla ja ravistelemalla: lääkeaineen vaikutus voimistuu sitä enemmän mitä pitemmälle sitä laimennetaan ja ravistetaan." - http://fi.wikipedia.org/wiki/Homeopatia - eli mitä laimeanpi vitsi, sitä hauskempi se on, jos uskoo homeopatiaan.
pölhö1080pv sitten
^Nerokasta, tipahdin (nyt). Vähän pitkä looginen ajatteluketju, mutta toimii :-)
puistokemisti1080pv sitten
Jarlahan on osallistunut Skepsiksen näyttäviin julkisiin "homeopatiaiskuihin" joissa on ryhmässä juotu homeopaattisesti laimennettua (muistaakseni) syanidia tms. myrkkyä.
siggesigge1064pv sitten
mustaa kahvia? häh?
Spadee1064pv sitten
LentoEMO.
joeliina1064pv sitten
emo-muoti:
Emo-sanaa käytetään myös adjektiivina kuvattaessa tiettyä pukeutumis- tai muotityyliä, jota esiintyy erityisesti emo-musiikin kuuntelijoiden keskuudessa.
.. ja googlesta/wikistä loput.
willwillwillwill1064pv sitten
Joku aika sitten oli se hyvä emokarhuläppä.
chaoren1064pv sitten
Cartoon game![url]http://goo.gl/YLUaD[/url]
aveliaveli1064pv sitten
Mistä näitä spämmereitä tänne oikein sikiää? Pian melkein jokainen keskustelu sisältää jonkun kiinalaisen hakukoneen tönkösti suomennetun linkin.... >:I
Kiraffi1064pv sitten
BtW: homeopatiastrippiä lienee ihmetelty niin laajalti, että Jarla on pistänyt selityksen kotisivulleenkin :)
http://www.tuonpuoleinen.com/pertti/
Fixx1064pv sitten
Voisko se päivittää ton joka päivä
KelpoKelpo1045pv sitten

o__O
hikkihikki1044pv sitten
Tuo viimeisen ruudun heppu on hesarin sunnuntaisivun ylänurkan sarjiksesta, jonka päähenkilö näyttää vanhalta Aatulta.
Perry1044pv sitten
No höh... ei ihme ettei täältä kotoa käsin juttu selvinnyt, vaikka mietin niin että aivoon rupesi koskemaan... kiinnitin kyllä huomioon että piirrostyyli oli erilainen.
Fixx1042pv sitten
Timppa Mäkelä on tekijä... ja tuo heppu on tavallaan alter ego, vaikka ei näytäkään kovin Timpalta.
JarmoJarmo1038pv sitten
emmiapinaemmiapina1038pv sitten
^Voisi päätellä, että silkki ja satiini ovat vähän liukas yhdistelmä?
JarmoJarmo1038pv sitten
No niinpä olikin. Rupesin hakee vaikeamman kautta etsien jotain yhteyttä moody bluesiin ja ties mitä... mut sehän olikin ihan tossa noin.
keppakeppa1037pv sitten

?
los imeldaslos imeldas1037pv sitten
? x 2
JuzzJuzz1037pv sitten
no lusikallinen kakkaa housuun!
los imeldaslos imeldas1037pv sitten
Tota mäkin pelkäsin. Että noin hölmö selitys...
willwillwillwill1037pv sitten
Aika köyhää lämmittelyä, toimi muutenkin ekalla kertaa paremmin.

"Tuliko se varrella? En arvannut että kuulit."
LukreeLukree1037pv sitten
Joo on vähän heikkoa uudellenlämmittelyä jos iteltään kopioi huonosti. :(
CAGCAG1037pv sitten
^paitsi miesjuna-juttuja ei ole ikinä liikaa, vaikka vähän toistoa onkin.
BlackStoneBlackStone1009pv sitten
En tajua.
niittyniitty1009pv sitten
Tempaus lienee uskonnollinen termi, otetaan Jumalan tykö tai jotain. Ja Suomisen Olli siis tempastaan taivaaseen tms.
BlackStoneBlackStone1009pv sitten
Aaa. Jaaha. Painonnostoon liittyvä tempaus olisi ollut hauskempi.
biffibiffi1009pv sitten
Ylöstempaus tai tempaus on eräiden protestanttisten kristinuskon suuntausten eskatologian käsitys, jonka mukaan Jeesus palaa maan päälle herättämään kuolleet ja nostamaan uskovat taivaaseen.
niittyniitty1009pv sitten
Tämä upean ironinen sivusto liittynee jotenkin asiaan?

http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html
tuuktuuk1009pv sitten
Toi satiinilakanajuttu vaikutti jokseenkin tutulta ja pienen kaivelun jälkeen löytyki tää kymmenisen vuotta sitten jenkeissä pyörinyt Bud Light -mainos: http://www.youtube.com/watch?v=kEmlmuA_0...
barcoderbarcoder911pv sitten
Nyt muuten luiskahti taas ohi lipan:

anttilanttil911pv sitten
Papa Hemingway, Papa-koe..

http://fi.wikipedia.org/wiki/Irtosolun%C3%A4yte
agfanistanagfanistan906pv sitten
Taisi Jarla olla taas edellä aikaansa:

> http://www.hotdoll.fi/

pepi.koistinenpepi.koistinen906pv sitten
Lol @ hotdoll. Vieraskirjaankin joku koiranleuka pistänyt ensimmäiseksi klassikkopostauksen :D
ahvenahven906pv sitten
haha. mitähän meidän kolli tykkäist tommosesta !
qventti828pv sitten
Täh
Lebe80828pv sitten
Eiköhän siinä viitata rajan takaisuudella kuolemaan (vrt. kuolleet lähettävät viestejä rajan takaa) sekä tietenkin entiseen Karjalaan.

StStobeStStobe823pv sitten

Onko tässä nyt siis vain kyse siitä, että kukaan ei usko persuja... vai jotain mitä en hokaa?
JarkeJarke823pv sitten
Vai onko kyse siitä, et persujen hätäargumentti on usein "se oli vitsi".
qkksqkks821pv sitten
piti tulla tänne katsomaan selitys tuolle Karhu-stripille. Ei naurata, en tajua, onko tuolle muuta selitystä kuin Jarken antama?
teroristiteroristi821pv sitten
Pekka ja Susi -tarina verhoiltuna poliittiseen satiiriin.
nikohaknikohak796pv sitten
Häh?
j-mies796pv sitten
kallis = maksaa mansikoita, maksaa maltaita, maksaa hunajaa
smithsmith796pv sitten
Olettaisin että tässä viitataan sanontaan: "(jokin) maksaa maltaita", "No huh huh, sehän on hunajainen hinta", "Maksaa mansikoita"

Eli Heimo on menossa tarjoamaan luksus-liikkeeseen luksus-tavaraa...

Tai sitten tää on jotain ihan muuta, mutta itsellä oli tämä ensimmäisenä ajatuksena :D
Perry747pv sitten
En ymmärrä?

kiuruja747pv sitten
"niitähän ne"
Perry747pv sitten
Eh...eh... no jopas oli helppo, mutta en silti hoksannut, takerruin liikaa kiinni "palkittuihin orvokkeihin" :)
MaMa739pv sitten
?
CopyfighterCopyfighter739pv sitten
Ehkä Heimo ei vaan usko toisen kaverin paidan olevan samalta torilta... ;)
JonJon739pv sitten
To catch a predator:
http://www.youtube.com/watch?v=s7ACJ4Acd...
MaMa739pv sitten
aah..
kiuruja705pv sitten

Håå? Avain ratkaisuun on selkeästi "possumunkki", mutta kun ei vaan tiedä piilomerkityksiä. Selityksiä?
eruptuseruptus705pv sitten
Kyttä=sika a.k.a possu.
kiuruja704pv sitten
Mjaa. No joo. Jep jep.

Kiitos kuitenkin selityksestä.
qkksqkks670pv sitten
Häh?

Perry670pv sitten
Jaa-a... olisiko jotenkin niin että kissat on kivempia netissä kuin oikeassa elämässä?
disketti613pv sitten
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1353312665359?ts=971
ei jymmärrä..
BosseBosse613pv sitten
^ Pieni hetki meni itselläkin, mutta eiköhän siinä ihan vaan jauheta p@$#aa. c:)
Lebe80613pv sitten
ei jymmärrä..

Heimo kutsui jauhaan paskaa

edit:
joku kerkisikin väliin
seizmoseizmo613pv sitten
Yks aamu oli Hesarin netissä Fingerpori, jossa oli neekeri-vitsi. Ei ollut kuin tunnin.
FjontosFjontos613pv sitten
Onhan se siellä vieläkin? Ellei ollut joku muu.
http://www.hs.fi/fingerpori/s1305619884187
Perry613pv sitten
Tai tää? http://www.hs.fi/fingerpori/1329105064890
seizmoseizmo613pv sitten
Tais mun puhelimessa vaan olla joku ylidiskreetti moodi päällä.
pölhö613pv sitten
Tuo Perryn laittama jäi piinaamaan aikoinaan muakin. Anyone?
CopyfighterCopyfighter613pv sitten
Yön Timo...
barcoderbarcoder613pv sitten
http://urbaanisanakirja.com/word/yon-timo/
zvona613pv sitten
Tyhmä kysymys, mutta onko "yön timo" lähtöisin Vares-leffasta vai oliko se käytössä puhekielessä jo aiemminkin?

http://www.youtube.com/watch?v=Q3dPkR8ag...
jeejeejeejee612pv sitten
zvona
onko "yön timo" lähtöisin Vares-leffasta

"Yön Timo" on vanha termi, muistan kuulleeni jo 90-luvulla intissä. Meillä oli yksi Yön Timo ryhmänjohtajana. Siihen aikaan se oli vielä ihmettelyn aihe, ei kai enää.
pölhö612pv sitten
Kiitos ping-kollegat. Kyllä sitä taas tuntee itsensä vanhaksi...
crimeeecrimeee612pv sitten
http://hs10.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305620609817?ts=650 ?
krushingkrushing612pv sitten
^Ei tossa taida olla muuta ku toi senkki...
CopyfighterCopyfighter612pv sitten
Senkin krushing. Ehdit ensin.
agfanistanagfanistan612pv sitten
Juu, senkki on piironki tai lipasto.
pölhö611pv sitten
Muuten, jos joltakulta on jäänyt huomaamatta, nyt on käynnissä maailman kovin arvonta:

http://www.hs.fi/kulttuuri/Äänestä+kaikkien+aikojen+paras+Fingerpori++palkintona+kasvot+sarjakuvaan+/a1305620869566
barcoderbarcoder591pv sitten
Nyt kesti poikkeuksellisen kauan ennen kuin tajusin:

http://hs10.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305627982711?ts=225
CAGCAG591pv sitten
Kautta aikojen ainoa Fingerpori, joka ei avautunut. MIKÄ IDEA?

an-tian-ti591pv sitten
^ Mä ymmärsin, että koiran- ja kissanruokapurkeissa on usein kuvia koirista ja kissoista, ja tuossa on nyt "ihmisenruokapurkissa" ihmisen kuva.
CAGCAG590pv sitten
No vau.
Edes Jarla ei onnistu aina.
StStobeStStobe563pv sitten
http://hs13.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305635809144?ts=347

Ei aukee??
pölhö563pv sitten
Sama. Ei aukea niin mitenkään.
JonJon563pv sitten
^^ Kirkko kerää itse kolehtia minkä kerkiää (+veroa) ja sitten kun pollarit tulee tekemään samaa niin heitä nimitellään alentavasti. Emmääsittiiä.
pölhö562pv sitten
Jotenkin ton pesäpallon on liityttävä tuohon, ja nimenomaan paskalakeiksi nimittelyn.

Ei kässää.
tomiktomik562pv sitten
Kesällä oli se Poliisin rahankeräyskamppis, mikä oli huijaus. Siinä kerättiin johonkin pesiskilpailuun rahaa. Tiiä sitten.
hallahalla562pv sitten
Liekö tuossa mitään syvempää tasoa muutakuin että Piispan herttaiselta vaikuttava emäntä onkin aika rääväsuu. Emmätiedä kanssakaan.
Kiraffi410pv sitten
12.6. 2013 Fingerporia ei tajuttu. Onko kyseessä jotain älyllisempää ja kauempaa haettua vai vaan se, että hassuja muotoja, öhöhöö.

Joku porukasta mietti, että liittyykö siihen, että burkhatyyppi hakee naamiaisasuja. Minusta tuo näytti kyllä enemmän kendopelaajalta kuin burkhalta.

http://www.hs.fi/fingerpori/s1305686396270
zvona410pv sitten
Käsitin, että "vitsi" on siinä, että burkha-kaveri tulee ostamaan naamiaisasua ja turhautuu tajutessaan, että mikään naamiaisasuista ei ole sopiva johtuen burkhasta.

Mitä huonompi vitsi, sitä vaikeampaa sitä on tajuta. Näin ainakin itsellä.

.
kiuruja409pv sitten
Toinen putkeen joka ei aukea. Village people? Homoja katsomassa työmiehiä? Missä vitsi/koukku/ylipäänsä joku selitys?

http://www.hs.fi/fingerpori/s1305686730262
toma409pv sitten
Village peoplessa oli joku raksamies (tms), joten sitä odottavat hänen työpaikallaan?
kiuruja409pv sitten
Vähän ohut selitys, koska siinä ei ole mitään hauskaa. Ainakaan minusta. Taitaa tosin olla parasta mitä tähän hätään löytyy. Rupesin jo miettimään, että onko joku kuopattu?

Kysyin itse Jarlalta Twitterissä asiasta, mutta en ole vielä saanut vastausta. Eihän taiteilijan tarvitse selittää tekemisiään.
Perry321pv sitten
(Ei mitään... heti keksin itse kun tänne laitoin...)
321pv sitten
Kyseessä ei ole raksa vaan tietyömaa. Tietyöläisiähän pidetään seksikkäinä (paljasta pintaa ja liikkuvia lihaksia, hiestä kiiltäviä vartaloita jne), kuten poliiseja ja palomiehiäkin.
Kiraffi139pv sitten
No mites tää tämänpäiväinen, anyone? Ainoa mitä keksin, on se, että starbu luulee Starbucksia juuri hänelle tarkoitetuksi starbukahvilaksi, trendipellet tulevat kuitenkin oikaisemaan väärinkäsityksen. Mutta ei kai tuo nyt voi olla se juttu? Jos, niin oli vähän kaukaa haettu eikä taas ihan parhaasta päästä...

http://hs11.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305797944914?
sami_nila138pv sitten
Eikös tuossa vain ole käännetty nurinkurin tilanne, jossa "trendipelle" menee maaseudulla baariin, jossa ei oikein hyvällä katsota muualta tulevia?

edit. tavan mukaan vielä kuva höysteeksi:

pölhö138pv sitten
Tuohan se läppä on. Itseä ihmetytti, miksi starbu on niin leimallisesti punaniska. Mulle starbusta tulee mieleen leimallisen stadilainen tervaskanto, vrt. Handu pumpulla. Tai Töölön uimahallin miesten sauna minä hyvänsä aamuna ekan tunnin ajan.
Veriappelsiini138pv sitten
tossa tietyömaa-jutussa on kyse siitä merkin homoseksuaalisesta allegoriassa
Lebe80103pv sitten
http://rautalankapori.blogspot.fi/
barcoderbarcoder96pv sitten
Tää viimeviikkonen meni multa vähän ohi.. ainoo mikä tuli mieleen oli se että "märkä mirri on liukas"... voiks olla noin laimee?

KelpoKelpo96pv sitten
Toisaalla internetissä valistettiin, että tämmösestä kyse. Onko sitte sen hauskempaa, en tiiä.
  • Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
    Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta