Foorumi / Uusimmat keskustelut / Mac + Safari + Sampo Pankki?

jaamo115pv sitten
Kategoria: jokapäiväistä

Mac + Safari + Sampo Pankki?

Täällä kun on näitä Mac-käyttäjiä... en pääse Macilla Safari 4:llä enää Sampo Pankin verkkopankkiin. Onko jollain vastaavia ongelmia?

Kaikki onnelliset sampopankittomatkin voivat kokeilla tulevatko kirjautumiskentät näkyviin: https://verkkopankki.sampopankki.fi/html/index.html?site=SBNBFI&s...
Julle115pv sitten
Eipä toimi kirjautumis-sivu ei... "Käynnistetään Javaa".

Onneksi ei ole tilejä Sampossa. :)
johveli115pv sitten
Windows+Firefox toimii, eikä ole edes Sampossa tiliä. Ähäkutti :)
kumipantterikumipantteri115pv sitten
mulla toimii (ja on sampo käytössä). aina joutuu hetken oottelee että tulee joku "luota" ruutu näkyviin (javaan liittyvä, I guess) mut sen jälkeen toimii tolla nimenomaisella setupilla ihan hyvin.

jos paniikki niin käytä tätä: https://suomi.sampopankki.fi/link/3gmobilbank :)
TinkerbellTinkerbell115pv sitten
Jaamo, ei toimi ei. Enkä enää edes yritä. PC:n kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole.
oss115pv sitten
Ei toimi enää täälläkään safarilla... Uusimmalla Firefoxilla meni ilman valituksia, tosin maksamista en ole vielä sillä kokeillut.
jaamo115pv sitten
Macin Firefoxilla pääsee kirjautumaan, mutta maksua hyväksyttäessä tulee jälleen Javalla tehty vahvistuslomake, joka ei toimi. Viimeinen oljenkorsi on tähän asti ollut Safari, mutta sekään ei enää toimi.

Yksinkertaisesti käsittämätöntä.
jaamo115pv sitten
Ainiin toi Firefox-ongelma ilmeni muistaakseni joskus tuossa keväällä. Ymmärrettävästi asialle ei ole tehty mitään...
vapaavarsi-franklin115pv sitten
Häh? Maksoin juuri laskun Sampo pankissa, Leopard + Safari 4.0.3 -yhdistelmällä. Uudella Firefoxilla ei sen sijaan tosiaan toimi.
VilzuVilzu115pv sitten
Häh? Onko Sampo Pankilla vielä asiakkaita?
OlausOlaus115pv sitten
Mulla myös takkusi. Ilman järkevää syytä alkoi toimia toistamiseen yrittämällä. Toki siinä välissä tuli bootattua, tyhjennettyä koneesta kaikki internet-moska ja kokeiltua muita selaimia. Ja todetuksi tuli myös, ettei Camino tai Firefox toiminut. Kaikkien operaatioiden jälkeen jäi kuitenkin sellainen tunne, ettei operaatioilla (ehkä) ollut vaikutusta siihen, että Safari lopulta alkoi pelittää.

Olisiko tällä jotain tekemistä verkkopankki-rikollisuuteen, joka yrittää ohjata liikennettä omille palvelimilleen. Tai tätä rikollisuutta vastaan tehtyihin toimenpiteisiin.
lebilebi115pv sitten
http://www.youtube.com/watch?v=sxqJqNLAF...

Jotenkin tuntuu että rahaa (ja hermoja) säästyy pysymällä mahdollisimman kaukana Sampo Pankista.
OlausOlaus115pv sitten
Jotenkin tuntuu, että on jotenkin innostavaa kirjoittaa Sampo Pankin vastaisesti. Jo edellä olevan kirjoittaessani tunnen tunnustautuvani looseriksi.
obolioboli115pv sitten
Safarilla olen todennut kirjautumisruutujen toimivan kun refreshaa sivun siinä kirjautumisvaiheessa..
Mutta hyvin hienosti yksikin epähuomiossa painettu Back-namiskan painallus kesken pankki-istunnon tuhoo koko istunnon ja heittää ulos pankista. Nice.
oss112pv sitten
STAINLESS tuntuu toimivan, makselin juuri vuokraa kun Safari ja Firefox pettivät.

http://www.stainlessapp.com/
tomiktomik112pv sitten
Jos jää Käynnistetään Javaa -kohtaan ruksuttaan, niin Obolin mainitsema refreshaus auttaa eteenpäin.. ainakin Safari 4.0.4:llä
Herra PartaHerra Parta112pv sitten
mulla toimi kans toi refressaus tuossa Java kohdassa. Hakkasin 3-4 kertaa ni se meni siitä sitten ohi. Eli HAKKEROITTIN SAMPON! :D
SpellSpell111pv sitten
Itsellä ollu useamman kerran ongelmia erinäisillä kokoonpanoilla Sampopankin nettipankin kanssa. Kirjautuminen toimii yleensä kaikilla, mutta ongelmat alkaa sen jälkeen. Yleensä laskuja maksaessa laskun tiedot pystyy kirjottelemaan ilman ongelmia, mutta ongelmat alkaa siinä vaiheessa kun pitäis siihen vahvistusruutuun kirjotella tunnusluku. Tekstikenttä ei vaan mitenkään aktivoidu niin, että siihen vois kirjottaa.

Useamman kerran oon tästä valittanu Sampopankkiin ja yllättävän nopeesti ne sieltä soittaa perään, että mikäs ongelma sulla on. Yleensä jo samana päivänä. Mutta mitään ratkasua ei oo löytyny. Selittivät, että FF:n ja OSX:n kanssa on joku Java-yhteensopimattomuusongelma, että käytä sitä Safaria OSX:llä. Mutta kun tekee välillä samaa Safarillakin. Ja Windowsilla tekee satunnaisesti samaa FF:lla.

Nettipankkia lukuunottamatta hommat tuntuu nykyään toimivan Sampopankilla sujuvasti. Itse oon aina saanu ystävällistä ja ripeää palvelua, joten pankista ei oo pahaa sanottavaa. Nettipankki meni käytettävyydessä useita askelia taaksepäin kun siirryttiin tähän nykyiseen (käsittääkseni Danskebankin) nettipankkiviritykseen.
Herra PartaHerra Parta111pv sitten
Tuli vastaus minun valitukseen, alkuu pahoittelut etc sitten ratkaisuja:
"Laskujen maksaminen ja tilitapahtumien katselu onnistuu miniverkkopankissa mobiili.sampopankki.fi, ja palvelua voi käyttää selaimella. Miniverkkopankissa maksun hyväksyminen tapahtuu turvakortin luvulla.

Safarista kannattaa tyhjentää selaimen välimuisti ja tietokoneesta Javan välimuisti. Ohjeet tähän löytyvät Asiakastuen sivun www.sampopankki.fi/asiakastuki oikeasta alareunasta > Tyhjennä selaimen ja Javan välimuisti."
  • Sinun pitää kirjautua sisään voidaksesi osallistua keskusteluun.
    Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, voit luoda sen hetkessä profiilinluonti-sivulta